• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
دو شنبه 20 بهمن 1399
کد مطلب : 124083
+
-

همسایه قدیمی، عامل سرقت از انباری‌ها

همسایه قدیمی، عامل سرقت از انباری‌ها

سارق جوان با دیدن دوربین مداربسته در انباری ساختمانی، آنجا را آتش زد تا ردی از خودش باقی نگذارد غافل از اینکه خیلی زود دستگیر خواهد شد.
به گزارش همشهری، نهم دی‌ماه امسال مأموران پلیس در جریان سرقت از انباری‌های ساختمانی در شرق تهران قرار گرفتند و راهی آنجا شدند. نکته عجیب در این سرقت این بود که سارقان پس از خالی کردن چند انباری، یکی از آنها را به آتش‌ کشیده بودند.
با حضور مأموران در محل، تحقیقات برای کشف راز این سرقت شروع شد. بررسی‌ها نشان می‌داد سارقان پس از ورود به پارکینگ این ساختمان، سراغ انباری‌ها رفته و لوازم داخل آنها را دزیده بودند. به‌نظر می‌رسید که آنها از قبل با این ساختمان آشنا بوده‌اند، زیرا طوری وارد آنجا شده بودند که هیچ ردی از خودشان باقی نگذاشته بودند و کسی متوجه حضورشان نشده بود. اما اینکه آنها چرا یکی از انباری‌ها را آتش زده بودند، سؤالی بود که پاسخ آن خیلی زود کشف شد. مأموران متوجه شدند که انباری آتش گرفته مجهز به دوربین مداربسته بوده و سارقان احتمالا پس از باز کردن در آن و دیدن دوربین شوکه شده و برای اینکه ردی از خودشان به جا نگذارند، آنجا را آتش زده‌اند.
در این شرایط تحقیقات برای شناسایی آنها ادامه یافت و معلوم شد که قبل از اینکه دزدان انباری را به آتش‌ بکشند، تصویر آنها ضبط شده بود. این تصاویر بازبینی شد و چهره دزدان که 3نفر بودند به‌دست آمد و ساکنان ساختمان وقتی چشمشان به این تصاویر افتاد، یکی از سارقان را شناختند. این مرد مدتی قبل در همین ساختمان سکونت داشته اما پس از مدتی آنجا را ترک کرده و به محل دیگری نقل مکان کرده بود.
با این سرنخ، دستور بازداشت دزد آشنا صادر شد و مأموران با پرس و جو از همسایه‌ها موفق شدند محل زندگی جدید او را شناسایی کنند. متهم در یک عملیات ضربتی دستگیر شد و اعتراف کرد که با همدستی 2نفر از دوستانش دست به این سرقت زده و از آنجا که از قبل با موقعیت ساختمان آشنا بوده، به راحتی وارد آنجا شده و نقشه سرقت را عملی کرده بودند. این مرد مدعی شد که پس از سرقت، اموال مسروقه را به یک مالخر فروخته‌اند که با اعترافات او مأموران موفق شدند دومین همدست او را نیز دستگیر کنند.
به‌گفته سرهنگ علی کنجوریان، رئیس پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران، پس از اعترافات متهمان، آنها در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند و تحقیقات برای دستگیری سومین سارق ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید