• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
پنج شنبه 2 بهمن 1399
کد مطلب : 122411
+
-

فندک‌های عمومی از کنار کیوسک‌های مطبوعاتی جمع شوند

در شرایطی که شهر تهران، وضعیت ناگواری به لحاظ بیماری کرونا دارد و لازم است همه بیش از پیش مراقب باشند، هنوز تعداد زیادی از کیوسک‌های مطبوعاتی، ازجمله کیوسک‌های اطراف میدان ولیعصر، با فندک عمومی آویزان شده برای رفع نیاز مشتری‌های سیگار نخی، سلامت سایر شهروندان را در معرض تهدید قرار می‌دهند. از شرکت ساماندهی مشاغل و صنایع شهرداری تهران که ظاهرا مسئولیت این کیوسک‌ها را برعهده دارد، تقاضا می‌کنم یک‌بار برای همیشه، بساط فندک عمومی را که منشأ آلودگی و انتقال انواع بیماری‌هاست در کیوسک‌ها بر چیند تا سلامت جامعه بیشتر تامین شود.
ابراهیم عبدالله‌زاده از میدان ولیعصر

  کندی کلافه‌کننده حرکت قطارهای پرند به تهران 
نخستین قطار پرند به تهران به‌جای اینکه حداکثر در یک‌ساعت مسیر خود را طی کند، چیزی حدود یک و نیم ساعت طی مسیر می‌کند که این باعث می‌شود مسافران از کار و زندگی‌شان عقب بیفتند. نخستین قطار این خط ساعت4:45 حرکت می‌کند و باید 5:45 در تهران باشد اما 6:30 و حتی دیرتر به مقصد می‌رسد. در مسیر هم در ایستگاه اسلامشهر بدون آنکه مسافر زیادی باشد توقف طولانی دارد.
مشتاقی از پرند

  عایق سرما، گرما و نور در ساختمان‌سازی‌ها رعایت نمی‌شود
هر چند کمبود گاز و برق و... وجود دارد، اما در هدر رفت منابع هم رتبه داریم و بخش زیادی از منابع ما از طریق ساختمان‌سازی‌های غیراستاندارد هدر می‌روند. اغلب آپارتمان های دهه‌های اخیر فاقد عایق سرما و گرما هستند و طبیعتا بخشی از مشکلات برق و گاز کنونی به موضوع مصارف خانگی بازمی‌گردد.
دولتشاهی از کرج 

  کمبود ناوگان عمومی در تهران؛ عامل شیوع بیشتر کرونا
از عوامل اصلی شیوع ویروس کرونا به‌خصوص در تهران، کمبود ناوگان عمومی از قبیل مترو و اتوبوس و تردد در بازارهای بزرگ است و تردد بین شهری نمی‌تواند عامل اصلی آن باشد. هم‌اکنون خیلی از رستوران‌ها و مغازه‌های بین راهی و کسب‌وکارها تعطیل و با مشکلات معیشتی روبه‌رو هستند و خانواده‌ها دچار مشکل شده‌اند. درحالی‌که با کمبود ناوگان عمومی و انبوه مسافران در کلانشهرهایی مثل تهران روبه‌رو هستیم نباید توقع ریشه کن شدن کرونا را داشته باشیم.
لاهرودی از تهران 

  اعلام زمان قطعی برق بسیار مهم است
اینکه برق به دلایلی که اغلب از آن آگاهیم قطع می‌شود دیگر چاره‌ای نیست، لااقل مسئولان از قبل اعلام کنند برق کدام محلات در چه ساعتی قطع می‌شود تا فرزندان مان در درس و مشق و کلاس خود دچار مشکل نشوند و ما هم در سرما یخ نکنیم.
میرزایی از اردبیل

  میزان تصادفات در تاریکی تهران افزایش یافته است
مجوز تردد شبانه در تهران دارم و چندین بار دیده‌ام که به‌علت تاریکی، تصادفاتی در تهران رخ داده است. آیا واقعا راهی جز خاموش کردن معابر شهری و بزرگراهی نیست.
زمانی از تهران 

   16سال به‌دنبال پرونده حقوقی 
از سال۸۳ پیگیر پرونده حقوقی کلاهبرداری هستم و قوه قضاییه هنوز نتوانسته آن را به سرانجام برساند، ۱۶سال برای رسیدگی به یک پرونده خودش یک عمر است؟ چرا روال رسیدگی به برخی پرونده‌ها در قوه قضاییه اینقدر طولانی است؟ 
دشتی از تهران

  قیمت نوسازی شهرداری بسیار سنگین است.
برای ساختمانی که 25سال قبل آن را به قیمت 28 میلیون تومان خریده و از آن زمان برای نگهداری آن هزینه کرده و هرگز هم به مستأجر واگذار نکرده‌ام و خودم و فرزندم ساکن آن هستیم، عوارض 700هزار تومانی فرستاده‌اند. من با 3میلیون حقوق و در سن 88سالگی درحالی‌که نیازمند پرستار هستم چگونه این رقم را بپردازم. آیا عوارض نوسازی و از این دست نباید از ساختمان‌های نوساز گرفته شود. امروز حتی اگر قیمت خانه من از میلیارد هم گذشته باشد، فرقی به حال من ندارد؛ چرا که ساکن آن هستم و ریالی از آن کسب درآمد نداشته‌ام. توقع خدمت داریم نه اذیت. با سالمندان مدارا کنید.
بانوی 88ساله از تهران

  جلوی پرداخت وجه سهام عدالت را گرفته‌اند
درحالی‌که 6‌ماه قبل سهام عدالت خود را برای فروش گذاشته‌ایم، خبری از پرداخت وجه آن نیست و به ‌تازگی نیز بانک اعلام کرده است که فعلا جلوی سهام عدالت بسته است. می‌خواستم به کسانی که سهام عدالت ندارند بگویم زیاد هم به این موضوع فکر نکنند.
رئیسی از رودبار کرمان 

  در حوزه آلودگی هوا، کم کاری می‌شود
درحالی‌که در حوزه کاهش آلودگی هوا در کشورهای مختلف دنیا برنامه‌ریزی و هزینه شده است، در ایران همچنان فقط با مسکن‌هایی نظیر تعطیلات اقدام می‌شود؛ درحالی‌که می‌توان با جلوگیری از تولید خودروهای بنزینی سهم بزرگی در این بخش ایفا کرد.
رضازاده از تهران 

  شعبه بانک رفاه در شهرک خانه اصفهان ایجاد شود 
بازنشستگان ساکن شهرک خانه اصفهان واقع در منطقه8 شهرداری این شهر برای انجام امور بانکی و کارهای مربوط به تسهیلات بانکی خود نیاز به حداقل یک شعبه بانک رفاه کارگران دارند. شهرک خانه اصفهان بیش از نیم قرن است که بنا شده و جمع زیادی از بازنشستگان تامین اجتماعی ساکن آن هستند.
بلیغیان از اصفهان

  بنرهای بزرگی که به حال خود رها می‌شوند
روز 25دی‌ماه در مسیر شرق به غرب اتوبان صدر، بنر بزرگی وسط بزرگراه افتاده بود که چند روز قبل روی تابلو نصب بود. افتادن این بنر وسط خیابان می‌توانست بسیار خطرناک باشد. نکته اینکه خودروی پلیس هم در نزدیکی این مکان بود و توجهی به این موضوع نداشت.
فتحعلی‌زاده از تهران 

این خبر را به اشتراک بگذارید