• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 18 آذر 1399
کد مطلب : 118165
+
-

مسیر متفاوت یاران ترامپ

مسیر متفاوت یاران ترامپ

همزمان با بستری شدن رودی جولیانی، وکیل وفادار دونالد ترامپ در بیمارستان به‌خاطر ابتلا به کرونا، رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که ویلیام بار، دادستان آمریکا هم می‌خواهد پیش از پایان کار دولت، از آن جدا شود. بار و جولیانی، یاران وفادار و نزدیک ترامپ بودند که سرنوشت متفاوتی هم پیدا کرده‌اند؛ درحالی‌که جولیانی همچنان به‌شدت از وعده‌های بی‌پایه رئیس‌جمهور درباره تقلب انتخاباتی دفاع می‌کند، ویلیام بار عملا به واسطه مخالفت با ادعاهای ترامپ در مقابل رئیس خود ایستاد و درحالی‌که جولیانی به‌خاطر کرونا از همراهی ترامپ دور مانده، بار عامدانه می‌خواهد از دولت کنار بکشد.
خبر ابتلای جولیانی به کرونا را، ترامپ در توییتر خود اعلام و برای او آرزوی بهبود سریع کرد. جولیانی ساعاتی بعد از اعلام این خبر در توییتر ترامپ، شخصا ابتلایش به کرونا را تأیید کرد. خبر کناره‌گیری بار از دولت را یکی از نزدیکانش که از این تصمیم مطلع بوده به نیویورک‌تایمز داده و دیگر رسانه‌ها هم این خبر را به نقل از منابع خود تأیید کرده‌اند. اطلاعات زیادی درباره ابتلای جولیانی به کرونا منتشر نشده است. او در بیمارستان دانشگاه جورج‌تاون بستری شده، اما مشخص نیست که چه زمانی تست او مثبت اعلام شده است. ویلیام بار، یکی از نزدیک‌ترین و وفادارترین یاران ترامپ  متهم بود که جایگاه دادستان کل آمریکا را در راستای خدمت به ترامپ سیاسی کرده است. با این حال، گفت‌وگوی او با آسوشیتدپرس درباره اینکه مجموعه زیرنظرش، برخلاف ادعاهای ترامپ و جولیانی، شواهدی از تقلب گسترده پیدا نکرده، نزدیکان ترامپ و خود رئیس‌جمهور را غافلگیر کرد. سی‌ان‌ان گزارش داده که ترامپ و بار هفته گذشته جلسه‌ای طولانی در کاخ‌سفید داشته‌اند و ترامپ گفته است که از این صحبت‌های بار ناراحت شده است. او پنجشنبه گذشته از پاسخ به خبرنگاران درباره اینکه آیا همچنان به دادستان کل اعتماد دارد یا نه، طفره رفت. رسانه‌ها گزارش داده‌اند این کار ترامپ به این معناست که بار کاملا از چشم او افتاده است.
به همان اندازه که بار از چشم ترامپ افتاده، جولیانی در هفته‌های اخیر به واسطه تلاش خستگی‌ناپذیرش برای پیگیری حقوقی ادعاهای ترامپ نزد رئیس‌جمهور آمریکا عزیز شده بود. اما حالا ترامپ به دلایلی کاملا متفاوت، نمی‌تواند از همراهی هیچ‌کدام از آنها بهره ببرد.

این خبر را به اشتراک بگذارید