• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
چهار شنبه 7 آبان 1399
کد مطلب : 114202
+
-

100هزار کودک یمنی در معرض مرگ

خاورمیانه
100هزار کودک یمنی در معرض مرگ


سازمان ملل متحد در گزارشی اعلام کرد که حدود ۱۰۰هزار کودک یمنی زیر 5سال در منطقه جنوب این کشور، در معرض خطر مرگ ناشی از «سوءتغذیه شدید» قرار دارند و نیازمند کمک فوری هستند. سازمان ملل در گزارش خود شمار کودکان زیر 5سال دارای سوءتغذیه شدید در جنوب یمن را 500هزار نفر اعلام کرده که از میان آنها 100هزار نفر در معرض مرگ قرار دارند. این نهاد اعلام کرده که بررسی‌های آماری در شمال یمن همچنان ادامه دارد اما به‌نظر می‌رسد حدود 500هزار کودک هم در شمال این کشور دارای سوءتغذیه شدید باشند. سازمان ملل هشدار داده که میزان سوءتغذیه در میان کودکان زیر 5سال منطقه جنوب یمن به بیشترین حدی رسیده که تاکنون ثبت شده است. لیز گرند، هماهنگ‌کننده کمک‌های بشردوستانه سازمان ملل در یمن هشدار داده که وضعیت در یمن به نقطه بدون بازگشت نزدیک شده و اگر جنگ همین الان تمام نشود، خطر ازبین رفتن یک نسل کامل از کودکان یمنی وجود دارد.
سازمان خواروبار و کشاورزی ملل متحد (فائو)، برنامه جهانی غذا و صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در بیانیه مشترکی گفته‌اند که علاوه بر جنگ یمن، شیوع ویروس کرونا و کاهش شدید کمک‌های بین‌المللی به وضعیت وخیم انسانی در این کشور دامن زده است. کاهش کمک‌های بین‌المللی در یمن باعث شده که نهادهای امدادی تعدادی از مهم‌ترین برنامه‌های حمایتی خود را متوقف کنند.
طبق اعلام سازمان ملل بیش از ۲۴میلیون نفر از مردم یمن یعنی حدود ۸۰درصد از جمعیت این کشور برای گذران زندگی خود به کمک‌‌های نهادهای بین‌المللی نیاز دارند. این سازمان، بحران یمن را بزرگ‌ترین بحران انسانی در جهان نامیده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید