• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 30 شهریور 1399
کد مطلب : 110654
+
-

100ثانیه خبر


     تخلف خوابیدن پشت فرمان خودران‌ها
پلیس کانادا یک راننده را به‌خاطر یک خلاف خاص دستگیر کرد. این راننده، خودروی تسلای خود را در وضعیت خودران قرار داده و درحالی‌که وسیله نقلیه‌اش با سرعتی درحدود 150کیلومتر بر ساعت در بزرگراهی حرکت می‌کرد، پشت فرمان خوابیده بود! به‌گزارش تلگراف، طبق گزارش پلیس کانادا، یک خودروی مدل اس تسلا با سرعت بالا در بزرگراه تردد می‌کرد که هر دو سرنشین آن خواب بودند. به‌گفته مأموران حاضر در صحنه، هیچ‌کدام از سرنشینان خودرو توجهی به مسیر حرکت نداشتند.

      عکاسی ماهواره چینی از قطب‌های شمال و جنوب
ماهواره چینی BNU-1 که برای بررسی اختصاصی وضعیت قطب‌های شمال و جنوب به فضا ارسال شده بود، توانست از این دو ناحیه، بیش از 2500قطعه عکس باکیفیت به زمین مخابره کند. به‌گزارش سی‌جی‌تی‌ان، این ماهواره که به‌وسیله دانشگاه بی‌ان‌یو در پکن ساخته شده، پس از یک سال گردش به دور زمین عکس‌های متنوعی از قطب‌های شمال و جنوب تهیه کرده است که وضعیت آب شدن یخ‌های قطبی بر اثر گرمایش زمین را به‌خوبی نشان می‌دهد.

      نشتی آمونیاک در ایستگاه فضایی
کارشناسان اعلام کرده‌اند که در ماژول آمریکایی ایستگاه فضایی بین‌المللی، نشتی آمونیاک با سرعت 700گرم در سال وجود دارد. به گزارش اسپوتنیک، سازمان فضایی روسیه با تأیید این موضوع به این نکته اشاره کرده که این نشتی خطری برای خدمه ایستگاه فضایی محسوب نمی‌شود. از آمونیاک برای انتقال گرما از ماژول آمریکایی به فضای خارج استفاده می‌شود. وجود مقدار معینی آمونیاک خطرناک نیست، اما غلظت بالای آن می‌تواند مشکلاتی را به‌وجود بیاورد.

      ساخت نخستین حسگر زیستی تست قند خون حین ورزش
شرکت آمریکایی Abbott نخستین حسگر زیستی تست قند خون حین ورزش را تولید کرد. به گزارش دیلی‌میل، این دستگاه با نام Libre Sense قند خون را می‌خواند و نتیجه آن را از طریق اپلیکیشن در گوشی‌ هوشمند کاربر به نمایش می‌گذارد. در اصل این دستگاه، یک حسگر زیستی سفید رنگ به اندازه یک سکه است که به پشت بازو متصل می‌شود. این حسگر زمان استفاده، با یک پد کوچک چسبنده زیر پوست قرار می‌گیرد تا به‌شکل مداوم وضعیت قند خون را بسنجد.

      برنامه توسعه روبات‌های لجستیک
شرکت «بوستون داینامیکس» قصد دارد با ساخت روبات‌های لجستیک پیشرفته‌تر خواسته‌های بیشتری را برآورده کند. به گزارش آی‌ای، این شرکت تمرکز خود را روی ساخت روبات‌هایی برای اهداف تدارکاتی بزرگ‌تر گذاشته است. سگ روباتیک مشهور این شرکت با نام اسپات (Spot) مشتریان بسیاری پیدا کرده و ازهمین‌رو، «بوستون داینامیکس» به‌دنبال توسعه روبات‌های لجستیک است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید