• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 28 اسفند 1396
کد مطلب : 10374
+
-

با مردم

با مردم

   تبریک سال نو
با سلام خدمت همه دست اندرکاران روزنامه همشهری. ضمن تبریک سال نو برایتان سالی پر از موفقیت و شادکامی را آرزومندم. امیدوارم همچنان در رسالت اطلاع‌رسانی خود و دفاع از حقوق شهروندان مصمم و پیگیر باشید.
احمد نیا از تهران

   بهار طبیعت مبارک
با عرض سلام وخداقوت. پیشاپیش فرا رسیدن رستاخیز طبیعت و بهار سال۱۳۹۷ بر همه هم میهنان ارجمند مبارک باد. امیدوارم سالی توأم با نشاط جسمی و روحی روزی همگان شده و این شکوفایی طبیعت زمینه ساز اهتمام قولی و فعلی به معاد و جهان آخرت و ساختن آن بشود.
6263...0938

@  منظره نامناسب بصری
مدت‌ها قبل در محله سوهانک شهرداری منطقه در زمین جنوبی ساختمان کمیته امداد،  پایگاه شن و ماسه برای زمستان برپا کرده بود. حالا چادرهایشان را جمع کرده و رفته‌اند،  ولی ضایعات به‌جامانده از این پایگاه زمستانی در وسط زمین،  منظره بصری نامناسبی را در این محدوده ایجاد کرده است. انتظار می‌رود شهرداری منطقه ضمن جمع‌آوری نخاله‌ها،  حداقل این محوطه‌ها را به فضای سبز برای استفاده ساکنان محل تبدیل کند.
داینی از ساکنان محل

   بلاتکلیفی آزمون‌های سمپاد
با سلام. از وزیر محترم آموزش و پرورش و تیم تخصصی ایشان،  بابت حذف آزمون‌های سمپاد و نمونه دولتی بسیار سپاسگزاریم چرا که برگزاری آزمون‌های تستی به هیچ وجه نشانگر استعداد واقعی دانش‌آموزان نبوده و بسیاری از دانش‌آموزان از طریق رفتن به کلاس‌های فوق برنامه و یادگیری روش‌های تست زنی به نتیجه دلخواه می‌رسیدند و اثری از خلاقیت و نوآوری در این آزمون‌ها دیده نمی‌شد. ضمنا همچنان بسیاری از مدارس،  در حال برگزاری آزمون‌های ورودی فوق بدون درنظر گرفتن مصوبه آموزش و پرورش هستند که بهتر است آموزش و پرورش خانواده‌ها را از این بلاتکلیفی نجات دهد.
9225...0912

   تشویق به خرید کالای ایرانی
سلام. این روزها مردم یکدیگر را به خرید کالای ایرانی دعوت و تشویق می‌کنند که اقدامی پسندیده است چرا که بدون شک اگر خرید کالای ایرانی به شعاری همه‌‌گیر میان شهروندان تبدیل شود؛ می‌توان گامی محکم و اساسی در راستای حمایت از تولید داخلی و اقتصاد کشور برداشت. البته تولیدکنندگان محترم هم باید به این نکته مهم توجه داشته باشند که ارتقای کیفیت کالای ایرانی در رقابت با همتای خارجی و عرضه با قیمت متناسب بسیار مهم است. امیدواریم در سال آینده تولیدکنندگان با بهره‌گیری از فناوری‌های جدید دنیا و گسترش خدمات پس از فروش مطلوب،  رضایت هموطنان را برای خرید کالای تولید داخل به‌دست آورند. از سوی دیگر این اقدام می‌تواند منجر به افزایش اشتغال‌زایی در کشورمان شود.
وادی از تهران

   طبیعت را گرامی بداریم
سلام. همه ساله ایام نوروز فرصتی است تا خانواده‌ها بتوانند به جای‌جای میهن عزیزمان سفر کنند و از طبیعت به‌عنوان موهبت حیاتی و ارزشمند خداوند استفاده بهینه ببرند، اما مشکل اینجاست که ما ایرانیان طبیعت را به‌عنوان میراثی برای آیندگان نگاه نمی‌کنیم چرا که همه ساله زباله‌هایی که پس از پایان تفریحات در دامن طبیعت رها می‌شود،  علاوه بر اینکه چهره‌ای زشت و مشمئزکننده به این زیبایی و سرسبزی می‌دهد آن را در معرض زوال و نابودی نیز قرار می‌دهد به‌گونه‌ای که دیگر آیندگان هیچ‌یک نمی‌توانند از این طبیعت زیبا بهره‌مند شوند و کم‌کم در آینده‌ای نه چندان دور طبیعت هم برای همه ما تبدیل به یک نوستالژی غمبار خواهد شد. در واقع اگر وضعیت فعلی یعنی بی‌توجهی به رها‌سازی‌ زباله‌ها در طبیعت هر سال ادامه پیدا کند زمینه‌های نابودی بیش از پیش طبیعت را فراهم می‌کنیم. پس بیایید برای رعایت هرچه بیشتر ادب حضور در طبیعت تا حد ممکن از روشن کردن آتش در مکان‌های‌ پر درخت و رهاکردن زباله خودداری کنیم؛ البته خیلی شنیده شده و گفته‌ایم که باید دوستدار طبیعت بود اما به قول شیخ شیراز «دو صد گفته چو  نیم کردار نیست». لطفا بیایید در نوروز امسال در طبیعت گردی هایمان زباله هایمان را جمع کنیم،  چه اشکالی دارد اگر‌زباله‌ای روی زمین بود و حتی اگر ما نریخته بودیم،  آن را جمع کنیم!
یک دوستدار طبیعت

این خبر را به اشتراک بگذارید