• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103183
+
-

کی ‌چی گفت؟


 ذوالفقار یزدان مهر
معاون سازمان بهزیستی




معاون‌ مشارکت‌های مردمی بهزیستی‌گفته است که در طرح تامین مسکن‌های خانوارهای حداقل دارای 2 معلول حدود ۱۴ هزار و ۳۰۰ خانوار شناسایی شدند و تاکنون 8هزار و ۲۰۰ واحد با مشارکت بنیاد مستضعفان، بنیاد مسکن، وزارت راه و شهرسازی و انجمن خیرین مسکن‌ساز تحویل شده است. حدود 5 هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی برای خانوارهای دارای 2 معلول در دست احداث است اما عملیات ساخت حدود هزار واحد مسکونی برای این افراد نیز به‌دلیل نبود تسهیلات بانکی ارزان قیمت در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر شروع نشده است.


سیماسادات لاری
سخنگوی وزارت بهداشت




کرونا همچنان قربانی می‌گیرد و آمارهای تازه وزارت بهداشت نشان می‌دهد آمار جان‌باختگان همچنان 3 رقمی است. سخنگوی وزارت بهداشت، از شناسایی ۲۵۷۳‌بیمار کووید ۱۹ در کشور خبر داده و گفته که آمار کل مبتلایان در کشور به مرز 10هزار نفر نزدیک شده است. لاری گفته از دیروز تا امروز (۲ تیرماه) ۲۵۷۳ نفر براساس معیارهای قطعی تشخیصی، بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۱۳۱۹ مورد بستری شدند. به این ترتیب مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۲۰۷ هزار و ۵۲۵ نفر رسید. لاری همچنین گفته ۱۱۹ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۹۷۴۲ نفر رسید.



 مهدی شکوری
مدیر بیمه‌شدگان تامین اجتماعی



واریز بیمه بیکاری

سرانجام واریز مرحله دیگری از مقرری بیمه بیکاری کرونا انجام شد. شکوری گفته، ‌در مرحله اول مقرری 338هزار نفر از بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی در فروردین‌ واریز شده است. لیست بعدی شامل 107هزار نفر از بیمه‌شدگان طی چند روز آینده پرداخت می‌شود. به‌ازای هر فرد تحت تکفل، 5درصد حداقل دستمزد و حداکثر برای 4فرد تحت تکفل مقرری بیمه بیکاری ناشی از ویروس کرونا درنظر گرفته شده که برای هر فرد رقمی بین یک میلیون تا یک میلیون و 360هزار تومان خواهد بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید