• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103163
+
-

موج دوم کرونا به کره‌جنوبی رسید

موج دوم کرونا به کره‌جنوبی رسید


مقامات کره‌جنوبی اعلام کرده‌اند با وجود کاهش نسبی آمار ابتلا به کرونا، موج دوم کرونا به این کشور رسیده است.
به گزارش بی‌بی‌سی، کره‌جنوبی یکی از کشورهای موفق در زمینه مهار همه‌گیری کرونا بوده است اما حالا خود را برای ماه‌ها زندگی با موج دوم کرونا آماده می‌کند. جئونگ اون کیئونگ، رئیس مرکز کنترل بیماری‌های کره‌جنوبی، گفته که موج اول انتشار کرونا‌ ماه آوریل به پایان رسیده اما از ‌ماه مه ‌(میانه اردیبهشت)، موارد جدید افزایش یافته است. بسیاری از این موارد، مربوط به تجمع مردم در کلوب‌های شبانه در سئول پایتخت کره‌جنوبی است.
بین آوریل تا مه، تعداد موارد جدید به‌صورت چشمگیری کاهش پیدا کرد و حتی در 3روز متوالی، به صفر رسید با این حال 2روز پیش، 17مورد جدید طی 24ساعت قبل از آن ثبت شد.
جئونگ اون کیئونگ گفته که موارد ابتلای جدید او را متقاعد کرده که موج دوم همه‌گیری کرونا به کره‌جنوبی رسیده است. او گفته است انتظار دارد این شرایط ماه‌ها ادامه پیدا کند.
موضع رسمی مرکز کنترل بیماری‌های کره‌جنوبی این است که موج اولیه هرگز به پایان نرسیده. با این حال دکتر جئونگ اون کیئونگ گفته است برای او مسجل شده که تعطیلات آخر هفته در ابتدای ‌ماه مه ‌شروع موج جدیدی از آلودگی بوده است. تمرکز این موج جدید منطقه سئول و حومه آن بوده است؛ جایی که در موج اول، فقط چند مورد ثبت‌شده آلودگی داشته است.
دوشنبه، شهرداری دائه‌جون در جنوب سئول اعلام کرد که تجمع مردم در فضاهای عمومی مانند کتابخانه‌ها و موزه‌ها را ممنوع می‌کند. شهردار سئول هم هشدار داده که اگر در 3روز میانگین موارد ابتلای جدید بالای 30 باشد و نرخ اشتغال تخت‌های بیمارستان از 70درصد عبور کند، محدودیت‌های سفت و سخت پیشین دوباره در شهر اعمال خواهد شد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید