• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
سه شنبه 3 تیر 1399
کد مطلب : 103122
+
-

چگونه می‌توان در خانه همه‌فن‌حریف شد؟

 برخی کارهایی که فکر می‌کنیم تخصصی است را می‌توانیم خودمان در خانه انجام دهیم و هزینه‌های اضافی را فاکتور بگیریم. از طرف دیگر برخی از این نکات در لحظه به‌کار شما می‌آیند؛ یعنی هنگامی که فِر دود می‌کند، شاید تنها چنددقیقه برای جلوگیری از خسارت‌ بیشتر فرصت داشته باشید. پس برای پرورش مهارت‌های مدیریت خانه این مطلب را بخوانید.

در محیط بسته استرس نداشته باشید 
قفل‌شدن در روی هر کسی، شاید وحشتناک و استرس‌آور باشد؛ به‌خصوص برای کودکان. شما با یادگیری این مهارت به ‌خود و دیگران می‌توانید کمک کنید. یک کارت را بین زبانه و قفل چهارچوب در بکشید و زبانه را به داخل در هول دهید تا در باز شود.

وقتی فِر شروع به دودکردن می‌کند
وقتی موادغذایی روی سطح داخلی فِر می‌ریزد، بعد از داغ‌شدن شروع به سوختن و دودکردن می‌کند. معمولا وقتی کیک در فِر باشد و موادی حاوی جوش‌شیرین در فِر بریزد این اتفاق می‌افتد. نیازی نیست بترسید. اول فِر را خاموش کنید و در و پنجره‌ها را باز بگذارید تا دود بیرون برود، سپس منتظر شوید فِر خنک شود تا بتوانید آن ضایعه را پاک کنید.

چکه‌کردن قطرات از شیر آب
وقتی شیر آب چکه می‌کند، دلیل بی‌خوابی‌های شبانه و تیک‌های عصبی در سکوت می‌شود. پس بهتر است هرچه سریع‌تر این معضل حل شود. کافی است آستین‌ها را بالا بزنید، با یک آچار فرانسه وارد صحنه شوید و واشر را عوض کنید. اول شیر زیر ظرفشویی یا فلکه اصلی آب را ببندید، سپس قطعه گلویی را با آچار باز و واشر آن را عوض کنید؛ به همین سادگی. اغلب شیرهای آب، واشرهای هم‌سایز دارند، اما برای اطمینان می‌توانید واشر قبلی را با خود ببرید و یک واشر جدید مانند قبلی بخرید.

وقتی برق‌ها قطع می‌شوند
گاهی اوقات قطعی برق خانه به اداره برق ربطی ندارد. وقتی همه همسایه‌های شما برق دارند ولی شما نه، مشکل از کنتور است. یک چراغ‌قوه بردارید و به سمت کنتور بروید. یک جعبه فیوز می‌بینید که یک طرف سوئیچ، ON و طرف دیگر، OFF است. سوئیچ را به سمت ON بگذارید.

از شر حشرات موذی خلاص شو
بعد از یک مسافرت سه‌روزه که بازمی‌گردیم و می‌بینیم خانه و حیاط، محل سکونت بسیاری از حشرات موذی شده است؛ مخصوصا در فصل تابستان که زمین گرم‌تر شده و سوسک‌ها به سمت مکان‌های خنک‌تر مانند خانه‌ها حرکت می‌کنند، نیازی نیست به شرکت‌های سمپاشی زنگ بزنید تا با سم‌های خطرناک مانند دِ.دِ.تِ این کار را انجام دهند. اول همه‌جا را جارو برقی بکشید و با دستگاه بخارشور، گوشه و کنار و کابینت‌ها را خشک‌شویی کنید. سپس، محلول سرکه، نمک و جوش‌شیرین را به تمام گوشه و کنار خانه اسپری کنید.

این خبر را به اشتراک بگذارید