• یکشنبه 15 مهر 1403
  • الأحَد 2 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 06
پنج شنبه 18 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 100117
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/Dk8vx
+
-

خبرهای کوتاه

درخواست افزایش اعتبار معاینه فنی چند مدل خاص خودرو
حسین مقدم، مدیرعامل شرکت ستاد مرکزی معاینه فنی خودروهای تهران:

نامه‌ای به وزارت کشور برای افزایش اعتبار مهلت معاینه فنی برخی خودروها براساس سال تولید ارسال شده است. مشخصا در نامه قید کردیم که بهتر است در راستای کاهش ازدحام در مراکز معاینه فنی، مهلت معاینه فنی خودروهای سال ۹۲ و ۹۳و حتی ۹۱ را به‌مدت 3‌ماه دیگر تمدید کنند؛ یعنی به‌عبارت دیگر مهلت اعتبار معاینه فنی این خودروها به جای ۱۲ ماه، ۱۵ماه شود. از سال‌جاری خودروهای تولید شده در سال ۹۴ نیز مشمول دریافت معاینه فنی هستند که حدود ۲۰۰تا ۳۰۰ هزار خودرو را شامل می‌شود که به‌علت اهمیت اخذ معاینه فنی مشمول این نامه نمی‌شوند. خودروهای مدل ۹۱ تا ۹۳ سال گذشته نیز معاینه فنی دریافت کردند و نواقص آنها کمتر است؛ به همین دلیل تمدید سه ماهه اعتبار معاینه فنی آنها نسبت به‌خودروهای پرریسک‌تر بهتر است که البته این پیشنهاد به وزارت کشور به‌عنوان متولی معاینه فنی در کشور ارائه شده است و منتظر تصمیم آنها هستیم.(ایسنا)

افزایش درآمد روزانه شهرداری تا 25میلیارد تومان
  مجید فراهانی، رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران:

هدف از ارائه بسته محرک اقتصادی از سوی شهرداری تهران، رضایت شهروندان و افزایش درآمدهای جدید برای شهر است. هم‌اکنون درآمدهای روزانه شهری چیزی در حدود 12تا 16میلیارد تومان است و مدیران شهرداری اعلام کرده‌اند اجرایی شدن این بسته سبب می‌شود درآمد روزانه این نهاد بین 20تا 25میلیارد تومان افزایش یابد. طبیعی است که بعد از قانونی شدن، ابلاغ و انطباق سیستم‌های شهرداری با این بسته محرک اقتصادی، زمان بر خواهد بود. این بسته هرچند کار خوبی بوده، اما به هیج عنوان کافی نیست چون هنوز شهرداری تهران منابع درآمدزایی گذشته را دنبال می‌کند و تغییر جدی در روش‌های درآمدزایی شهرداری تهران ایجاد نشده است. (شهرنوشت)

بدهی بیش از 3هزار میلیارد تومانی به شهرداری منطقه6
  تورج فرهادی، شهردار منطقه 6:

نهادها، ارگان‌ها و نیروهای مسلح واقع در محدوده منطقه6بیش از 3هزار میلیارد تومان به شهرداری این منطقه به‌خاطر تخلفات ساختمانی بدهکار هستند که تاکنون شهرداری منطقه6 توانسته 600میلیارد تومان از این مبلغ را وصول کند. هدف از برخوردهای قانونی با نهادهای دولتی، همراه شدن آنها با شهرداری و قانون است. در محدوده منطقه 6ارگان‌ها، سازمان‌ها و وزارتخانه‌های دولتی مختلفی مستقر هستند که درصورت تخلف، برخورد محکم و قانونی با آنها انجام می‌شود. (همشهری)

کوچه‌های تهران شماره‌گذاری می‌شوند
  حسن خلیل‌آبادی، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران:

سازمان فاوای شهرداری برای شماره‌گذاری کوچه‌های تهران برنامه‌ای را در دستور کار دارد. قرار شد اقداماتی انجام گیرد تا علاوه بر شماره‌گذاری کوچه‌های تهران در سال‌جاری، نام‌های تکراری از معابر و خیابان‌ها نیز حذف شود. زمانی که نامگذاری کوچه‌ها براساس شماره باشد، شهروندان بهتر می‌توانند به آدرس مورد نظر دست یابند. البته علاوه بر شماره‌گذاری، نام‌های سابق همچنان بر کوچه‌های تهران باقی می‌ماند. شماره‌گذاری کوچه‌ها باید با هماهنگی شرکت پست و براساس کدپستی انجام شود. (فارس)

مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد؛ به‌زودی
  علی‌اصغر طاهری، شهردار ناحیه یک منطقه ۱۱ تهران:

با تهیه طرح نهایی مرمت و بازسازی میدان تاریخی حسن‌آباد توسط دانشگاه تهران، فاز عملیاتی به‌زودی از سوی سازمان زیبا‌سازی‌ و میراث فرهنگی آغاز خواهد شد. در این طرح که با روش‌های کاربردی جدید به اجرا در می‌آید؛ ضمن حفظ اصالت تاریخی میدان حسن‌آباد، دیوارهای قدیمی حفظ و احیا خواهند شد. تمام اتاق‌ها و رواق‌ها نیز که با یکدیگر مرتبط هستند با حفظ بنا بهسازی و مرمت می‌شوند؛ ۸ باب مغازه بر میدان و ۳۵ تا ۴۰ مغازه داخل میدان با کاربری امور فرهنگی و سنتی ایجاد خواهند شد. (همشهری)

 

این خبر را به اشتراک بگذارید