• پنج شنبه 4 مرداد 1403
  • الْخَمِيس 18 محرم 1446
  • 2024 Jul 25

نسخه فوری فرار از گرما

چند نکته برای پیشگیری و مدیریت گرمازدگی در چند روز جهنمی تابستان
اولین چیزی که عمده افراد در مواجهه با گرما، تعریق بالا و گرمازدگی به فکرشان می‌رسد، خوردن آب خالی و به‌اصطلاح هیدراته ماندن است، اما فقط آب‌خوردن آن هم از نوع بسیار خنک یک باور اشتباه است و در شرایطی که بدن با تعریق در حال از دست دادن الکترولیت بدنی است، آب‌‌های شرب معمولی به تنهایی نمی‌توانند این آسیب‌ را برطرف و بدن را خنک کنند.

طعم شیرین وحدت

همگرایی و تعامل کم‌نظیر دولت سیزدهم و شهرداری تهران طی حدود 3سال گذشته زمینه‌ساز ارائه خدمات بزرگی به شهروندان در حوزه مدیریت‌شهری شده‌است که امروز تهرانی‌ها در حوزه‌های مختلف شاهد نمودها و تأثیرات آن هستند.

عاشقانه‌های جاهلی در سیاست

این متن سیاسی است. اصلا انتخاباتی است. حالا که انتخابات گذشت باید حرف‌های جدی‌تر زد. شاید هم سواد رسانه‌ای است.

تجربه شیرین همکاری دولت و مدیریت شهری

ریشه بسیاری از چالش‌های شهر تهران را باید در نوع نگاه دولت‌ها به پایتخت جست‌وجو کرد. برخلاف تصور خیلی‌ها، تهران با تمام چالش‌ها و مشکلات خاص خودش، آنقدرها هم مورد توجه دولت‌ها نبوده است.

جشن ملت‌ها

طبیعتا مسابقات المپیک از نظر فنی در اغلب رشته‌های ورزشی حکم «قله» را دارد. اگر فوتبال و یکی دو استثنای دیگر را کنار بگذاریم، این موضوع در مورد سایر رشته‌ها به‌شدت صدق می‌کند.

دست راست کامالا هریس چه‌کسی است؟

با تقویت احتمال نامزدی کامالا هریس، معاون دمکرات رئیس‎جمهور آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری سال2024 این کشور، گمانه‌زنی‌ها درباره اینکه چه‌کسی قرار است به‌عنوان معاون اول او معرفی شود، بالا گرفته است.

لذت نوشتن با جوهر ایرانی

قدمت اختراع جوهر به 2500سال پیش از میلاد مسیح برمی‌گردد و در آثار باستانی مصر و چین اثری از آن دیده می‌شود.

گردش زیر سایه چنارها