5
شنبه 19 آبان 1397
شماره 7523
بورس
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

اطلاعات کامل بدهی‌ها و مطالبات را بدهید

وزیر امور اقتصادی و دارایی در نامه‌ای به روسای قوای مقننه و قضاییه، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، ستاد کل نیروهای مسلح، دستگاه‌های تابعه، وزارتخانه‌ها و نهادهای دولتی خواستار ارسال بموقع و کامل اطلاعات بدهی‌ها و مطالبات دولت به وزارت اقتصاد شد.
ویژه
بورس‌کالای ایران که از خردادماه سال‌جاری معاملات قراردادهای آتی زعفران نگین را آغاز کرده بود از سه‌شنبه گذشته، بازار قراردادهای آتی زعفران رشته‌ای را نیز برای تحویل در آذرماه تأسیس کرد.
بازار سرمایه ایران در سال‌های اخیر با ورود شرکت‌های جدید، عرضه اوراق بدهی و راه‌اندازی و توسعه ابزارهای نوین ظرفیت بیشتری برای پذیرفتن بار تأمین مالی در اقتصاد ایران یافته است وگرچه هنوز بانک‌ها بخش عمده مسئولیت تأمین مالی را بر عهده دارند اما با بزرگ شدن مقیاس بازار سرمایه دورنمای امیدوارکننده‌ای برای بورسی شدن مسیر تأمین مالی فراهم آورده است.
وزیر نفت با اشاره به اینکه در ماه‌های گذشته عملکرد کمیته مشترک وزارتی نظارت بر توافق اوپک و غیراوپک و کمیته فنی مشترک جِی‌تی‌سی بر مبنای تفسیر غلط از تصمیم‌های کنفرانس اوپک بوده است، متوقف شدن کار این کمیته‌ها را خواستار شد.
با جدی‌تر شده اصلاح نظام بانکی، رئیس قوه قضاییه با ابلاغ بخشنامه‌ای خطاب به روسای دادگستری‌های کشور از آنها خواست دادخواست‌های مربوط به بانک مرکزی را پیش از هرگونه اقدام، به اطلاع رئیس این قوه برسانند.
هزینه‌های تولید روی موج افزایش فزاینده قرار گرفته است

4تصویر ازآینده کسب‌و‌کارها در ایران

کسب‌وکار
مرکز آمار ایران گزارشی از شاخص بهای تولیدکننده در بخش‌های صنعتی، خدمات، گاوداری‌های صنعتی و مرغداری‌های ایران را از بهار 92تا تابستان امسال منتشر کرد که نشان می‌دهد هزینه‌های تولید در ایران روی موج افزایش قرار دارد که انتظار می‌رود بر تورم بخش مصرف اثر بگذارد.