4
شنبه 10 خرداد 1399
شماره 7952
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نجات مردم از شر تورم مزمن

«مردم را از شر تورم مزمن خلاص می‌کنیم»؛ این تازه‌ترین واکنش عبدالناصر همتی، رئیس‌کل بانک مرکزی به انتقادها از هدف‌گذاری نرخ تورم در محدوده 22درصد با 2درصد بالا و پایین است.
ویژه
معاون وزیر راه و شهرسازی از حذف ۲۶۵ هزار متقاضی مرحله دوم طرح ملی مسکن به دلیل واجد شرایط نبودن خبر داد.
نتایج یک پژوهش از سوی مرکز پژوهش‌های مجلس نشان می‌دهد که راز سبقت اقتصادی کره‌جنوبی از ایران در تشکیل یک نهادی است که وظیفه هماهنگی‌های اقتصادی را برعهده دارد و کاملا مستقل است.
رئیس سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان گفت: فروش فوق‌العاده خودرو به شیوه فروش مبتنی‌بر قرعه‌کشی کنونی ختم نخواهد شد و تا پایان سال در ۳مرحله دیگر ادامه خواهد داشت.
بعد از گذشت بیش از ۵۰ روز، عراق روز چهارشنبه برای بازگشایی گذرگاه مرزی شلمچه در استان بصره جنوب عراق در یک هفته آینده اعلام آمادگی کرد.

مهار تب مسکن با تنبیه مالیاتی

خبرهایی از رایزنی وزارت اقتصاد و مجلس جدید برای تصویب و اجرای فوری مالیات بر عایدی مسکن شنیده می‌شود که می‌تواند مانع جدی در برابر سوداگری مسکن باشد
مسکن
رشد غافلگیرکننده قیمت مسکن در اردیبهشت امسال، بازهم سیاستگذاران را به فکر استفاده از ابزارهای شناخته شده در جهت مهار سوداگری در این بازار انداخته و معاون وزیر اقتصاد از پیشنهاد تصویب فوری لایحه مالیات بر عایدی مسکن به مجلس یازدهم خبر داده است.
دوباره بهار و آغاز فصل نشای برنج در سرزمین‌های شمالی. زن گیلانی در حال نشای برنج، امیدوار است سال خوبی را تجربه کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
علی خندان‌رو جوان، رئیس اتحادیه صنف گوشت گاوی تهران با تأیید افزایش 5هزار تومانی قیمت گوشت گوساله در هفته گذشته تأکید کرد: قیمت گوشت گوساله در هفته‌های آینده کاهش پیدا خواهد کرد.