4
یکشنبه 5 خرداد 1398
شماره 7672
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سایه سیاست برفراز بورس

بورس
تحلیل‌گران معتقدند بازار سهام پرپتانسیل‌ترین بازار برای رشد در سال‌جاری است و هنوز این پتانسیل‌ها به‌طور کامل آزاد نشده، اما سنگین شدن وزن عوامل سیاسی بر فراز بورس به نزول مقطعی بازار سهام منجر شده است و درصورت رفع چالش‌های سیاسی بازار سهام با جهش مواجه خواهد شد.
ویژه
خبر: معاون امور تعاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از مذاکره برای واگذاری برخی شرکت‌های شستا به تعاونی‌های توانمند و استفاده از ظرفیت تعاونی‌های دانش‌بنیان در زنجیره تأمین شستا خبر داد.
با تخصیص آرد یارانه‌ای به همه نانوایی‌ها‌، بساط نان آزادپز جمع می‌شود و برای نظارت بر قیمت گوشت و برنج ایرانی، این اقلام در فهرست کالاهای مشمول قیمت‌گذاری دولتی قرار می‌گیرد.
خودروسازان معتقدند قطعه سازان عامل تکمیل نشدن خودروهای کف کارخانه هستند و قطعه سازان طلب از خودروسازان را عامل زمین گیری خود می‌دانند.

زنگنه برود؛ بابک زنجانی آزاد شود

رونمایی از نسخه منتقدان برای دور زدن تحریم‌های نفتی
نفت
فشار، شایعه و ابهام‌آفرینی درباره یکی از اصلی‌ترین چهره‌های دولت حسن روحانی تمامی ندارد؛ او کسی نیست جز بیژن نامدارزنگنه، وزیر نفت، باسابقه طولانی در صدارت.
جذب نقدینگی و ذوب تورم

جذب نقدینگی و ذوب تورم

حامد سلطانی‌نژاد، مدیرعامل بورس کالا می‌گوید: تاسیس بازار‌های کالایی به‌صورت گواهی سپرده روی طلای آب شده و شمش سبب هدایت بازار به سمت استاندارد‌سازی‌ و کاهش ریسک خریداران می‌شود و در عین حال می‌تواند نقدینگی را به سمت بازار‌های مالی هدایت کند.
قاچاق دام به نوسان قیمت گوشت دامن زد
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی گفت: با توجه به خروج غیرقانونی دام از مرزهای کشور، قیمت گوشت به سبب کاهش عرضه با نوساناتی در بازار روبه‌رو شده است.
سرپرست سازمان امور مالیاتی، گفت: سازمان مالیاتی مابه‌التفاوت قیمت ارزی را که افراد از بانک مرکزی دریافت و در بازار آزاد فروخته‌اند، با میانگین نرخ ۳ماهه پس از دریافت آن به‌عنوان نرخ ارز تلقی کرده و از آن مالیات دریافت می‌کند.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
چند روز پیش، علی حسین‌پور، مدیرعامل بزرگ‌ترین کارخانه چوب و کاغذ ایران صنایع چوب و کاغذ مازندران گفته بود این شرکت به‌خاطر کمبود مواداولیه با نصف ظرفیت کار می‌کند، آن‌هم فقط به‌دلیل کمبود مواداولیه‌ای که عمدتا از داخل قابل تأمین است.