4
چهار شنبه 23 آبان 1397
شماره 7527
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

افشاگری ظریف علیه تحریم دارو

دارو
وزیر امور خارجه با سند خطاب به پمپئو، وزیر خارجه آمریکا، به او ثابت کرد که غذا و دارو نیز مشمول تحریم‌های آمریکا شده‌است.
ویژه
عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: ۳۰ هزار میلیارد تومان کالای قاچاق در انبارها بلاتکلیف مانده که ممکن است در قانون بودجه سال آینده برای آن تعیین تکلیف شود.
محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران از معدود چهره‌های کابینه‌ دولت حسن روحانی است که این روزها در برابر بادهای مخالف ایستاده و به روشنگری می‌پردازد.
دیروز معترضان مسکن مهر پردیس با تجمع مقابل ساختمان شهید دادمان وزارت راه و شهرسازی خواستار رسیدگی سریع به مشکلات خود شدند.
خودرو
شمارش معکوس برای افزایش رسمی 70 تا 90درصدی قیمت خودروهای تولید داخل آغاز شده اما وزیر صنعت فعلا امضای بخشنامه افزایش قیمت خودرو را به اتخاذ تمهیدات و فراهم‌شدن مقدماتی منوط کرده است.
محمد شریعتمداری، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در نامه‌ای به سیدتقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی و جمشید تقی‌زاده، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری مأموریت داد با حساسیت و جدیت نسبت به اجرای دستور حذف مدیران چندشغله سازمان‌های تابعه خود ظرف 7 روز کاری اقدام کرده و استعفای این مدیران از هیأت مدیره شرکت‌های تابعه را اجرایی کنند.
مدیرکل دفتر نظارت بر بهره‌برداری آزادراه‌های سازمان راهداری گفت: با هدف ارتقای سطح کیفی، فنی و ایمنی آزادراه‌های دولتی موجود و همچنین به‌دلیل محدود بودن منابع اعتباری دولت، واگذاری بیش از 13 آزادراه دولتی در دستور کار وزارت راه و شهرسازی قرار گرفته است.

چراغ سبز برای ایجاد کانال‌های جدید بانکی

پیش‌بینی می‌شود سیستم انتقال تراکنش‌های مالی بین ایران و اروپا موسوم به سوئیفت اروپایی تا پایان 2018 اجرایی شود
بانک
رایزنی‌ها و مذاکرات آشکار و نهان برای برقراری سازوکار جدید مالی و ایجاد کانال‌های بانکی بین ایران و کشورهای هدف طرف تجاری در حال افزایش است و امیدها به روشن شدن چراغ سبز اروپایی‌ها افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود سیستم انتقال تراکنش‌های مالی بین ایران و اروپا موسوم به سوئیفت اروپایی تا پایان سال‌جاری میلادی اجرایی شود.