4
دو شنبه 19 شهریور 1397
شماره 7476
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

سرزده در فروشگاه

چهره روز
محمد شریعتمداری، وزیر صنعت مشاهدات میدانی خود از حضور سرزده‌ در یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای پایتخت را در دنیای مجازی به اشتراک گذاشته.
ویژه
نمایندگان مردم خوی، قصرشیرین، ایلام و بوشهر با استناد به تأثیر تاسیس مناطق آزاد و ویژه تجاری در رونق اقتصادی و افزایش سرمایه‌گذاری، خواستار پیوستن حوزه‌های انتخابیه خود به فهرست موجود مناطق آزاد و ویژه اقتصادی شده‌اند.
حذف ارز دولتی از چرخه تولید بسیاری از کالاهای صنعتی، با ایجاد بازار ثانویه و محدود شدن تخصیص ارز 4هزار و 200تومانی به واردات کالاهای اساسی، دارو و تجهیزات پزشکی موجب ایجاد چالش‌ها و فرصت‌هایی در نظام توزیع و عرضه کالاها شده است.
دستمزد
درخواست کارگران برای جبران افزایش هزینه‌های معیشت چندی است در فراز و نشیب تحولات اقتصادی و تغییرات کابینه معطل مانده

کوپن‌درمانی

یک هفته پس از رد طرح کوپن در مجلس، وزارت رفاه پیشنهاد توزیع کالابرگ الکترونیک را به دولت فرستاد
رفاه
گرانی کالاها پیامد ناگزیر جهش نرخ ارز در اقتصاد ایران بوده که هزینه معیشت خانوارها به‌ویژه در دهک‌های کم‌درآمد را افزایش داده؛ به‌نظر می‌رسد دولت برای رفع این چالش، ابتدایی‌ترین و البته آسان‌ترین ابزار را برگزیده؛ یعنی توزیع کوپن.

ممنوعیت خروج مواد خوراکی از مرزها

وزارت صنعت برای مقابله با خروج اقلام مصرفی داخلی از طریق ساکنان مرزهای کشورهای همسایه در بخشنامه‌ای تازه صادرات برخی اقلام خوراکی را ممنوع کرد.
انکار کمبود و گرانی در بازار نوشت‌افزار
در شرایطی که با کمبود عرضه، قیمت نوشت‌افزار 3برابر شده مسئولان وزارت صنعت از طرح‌های ویژه تنظیم بازار خبر می‌دهند
با فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس، کمبود عرضه و افزایش قیمت انواع نوشت‌افزار در بازار به دغدغه ‌اولیای دانش‌آموزان تبدیل شده اما با وجود واقعیت‌های موجود متولیان تنظیم بازار از اجرای طرح‌های ویژه تأمین و نبود هرگونه کمبودی خبر می‌دهند.