2
یکشنبه 3 آذر 1398
شماره 7813
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

تکذیب خبر مخالفت رئیس قوه قضاییه با بنزین 1200تومانی

به گزارش مرکز رسانه قوه قضاییه، همزمان با انتشار مطلبی در یکی از خبرگزاری‌ها به نقل از یک منبع آگاه که در آن ادعا شده بود طی جلسه سران قوا رئیس‌جمهور نظرش بر نرخ هزار و ۲۰۰ تومانی بنزین بود و رئیس قوه قضاییه با آن مخالفت کرده است.
ویژه
شورای‌عالی انقلاب فرهنگی 44عضو دارد که رئیس‌جمهور به همراه 6نفر از وزرای کابینه و 3 نفر از معاونانش عضویت حقوقی در آن دارند؛ با این حال برخی اعضای حقیقی منصوب دستور کار جلسات را به مجادلات کلامی غیرفرهنگی کشانده‌اند.
حسام‌الدین آشنا در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ابطال مصوبه دولت درخصوص تعیین مکان‌هایی مشخص برای برپایی تجمعات، گفت: گاهی اوقات کسانی هستند که معتقدند اگر دولت لزوم تعیین مکان‌های مشخصی را برای اعتراض پیشنهاد و تصویب کند، معنای ضمنی آن این است که حقوق شهروندان محدود می‌شود که فقط در مکان‌های خاصی اعتراض کنند.
یک سال و نیم پس از تشکیل سازوکار شورای‌عالی هماهنگی اقتصادی قوا، افکار عمومی محدوده تصمیمات این شورا را در موارد مختلفی همچون گرانی بنزین یا اجرا شدن لوایح FATF مقایسه می‌کند و می‌پرسد چرا یکی ظرف مدت کوتاهی اجرایی می‌شود و دیگری پس از ماه‌ها همچنان در پیچ و خم اجرا معطل مانده است.
اگر سرنخ دخالت کشورهای منطقه در آشوب‌های ایران پیدا شود روزگار خوش نخواهند دید

جهانگیری: دولت صدای مردم را می‌شنود

دولت
اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور، گفته است: به‌عنوان معاون اول رئیس‌جمهور خدمت ملت بزرگوار ایران عرض می‌کنم که همه تصمیمات دولت با نیت تامین منافع مردم اتخاذ شده و دولت از عمق جان اعتراض و صدای مردم را می‌شنود و برای آن احترام قائل است و تلاش خواهد کرد به آنچه مورد انتظار مردم است جامه عمل بپوشاند.
امیر سرلشکر امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، روز شنبه در مراسم گردهمایی بسیجیان وزارت دفاع با اشاره به اغتشاشات روزهای اخیر، گفت: با تمام قوا آمده بودند که کشور را به ناامنی بکشند و با بهانه واهی و سوءاستفاده از یک حرف و انتقاد مردم، واقعا برنامه‌ریزی کرده بودند که در کشور ناامنی ایجاد کنند که این روحیه بسیجی نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد.
PDF ایران
کوتاه ایران
یک منبع آگاه از بازداشت پسر یکی از وزرای سابق خبر داد. به گفته این منبع، اتهام این فرد در ارتباط با مفاسد اقتصادی است.
سخنگوی وزارت امور خارجه با محکومیت تحریم وزیر ارتباطات توسط دولت آمریکا خاطرنشان کرد: دولت کنونی آمریکا ارزشی برای اصول و ارزش‌های دمکراتیک، شفافیت و حقوق بشر ازجمله آزادی اینترنت برای دیگران قائل نیست.