• سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
  • الثُّلاثَاء 28 شوال 1445
  • 2024 May 07
یکشنبه 3 آذر 1398
کد مطلب : 88530
+
-

در حاشیه سیاست

  بازداشت پسر یکی از وزرای مستعفی دولت
یک منبع آگاه از بازداشت پسر یکی از وزرای سابق خبر داد. به گفته این منبع، اتهام این فرد در ارتباط با مفاسد اقتصادی است. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه در قوه قضاییه خبر بازداشت پسر یکی از وزرای سابق را که در دولت‌های یازدهم و دوازدهم فعالیت داشت، تأیید کرد.

  انتقاد از سرکوب 6ساله قیمت بنزین!
‌ محمود بهمنی، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، درباره وضعیت گران‌شدن بنزین گفت: جدا از کلیت طرح افزایش قیمت بنزین، باید مجلس در جریان این موضوع قرار می‌گرفت. در دولت گذشته برای آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی 6‌ماه بررسی و اطلاع‌رسانی شد، الان جای تأسف است که مجلس می‌گوید از این موضوع خبر ندارم. رئیس بانک مرکزی دولت احمدی‌نژاد ادامه داد: اصلا نمی‌گویم که این طرح باید اجرا شود یا نشود، ولی به‌نظر من در شرایط بهتری می‌شد این کار را انجام داد. ما نباید طی 6سال افزایش قیمت بنزین را سرکوب کنیم و درحالی‌که قیمت همه کالاها بالا رفته، جلوی افزایش قیمت بنزین را بگیریم، ولی یکباره بعد از 6سال قیمت بنزین را تا این حد بدون اطلاع‌رسانی بالا ببریم و اجازه بدهیم این فنر بپرد. قطعا این اتفاق منجر به شوک می‌شود.

  هزینه سهمیه‌بندی متوجه مجلس هفتم است!
یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب معتقد است که هزینه‌های اجرای طرح اخیر سهمیه‌بندی بنزین متوجه مجلس هفتم است. جواد امام به اعتمادآنلاین گفت: در مجلس هفتم آقای توکلی و سبحانی و... سردمدار طرحی با عنوان «تثبیت قیمت‌ها» شدند. در آن دوره جلوی افزایش تدریجی قیمت و حذف سوبسیدها را گرفتند. درحالی‌که اگر آن روند ادامه پیدا می‌کرد، با سوبسیدهایی که حذف می‌شد، می‌توانستند یارانه‌ها را هدفمند کرده و سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌‌ها را انجام دهند. مدیرعامل بنیاد باران با اشاره به عملکرد نمایندگان مجلس هفتم، عنوان کرد: آن دوره آقای توکلی با توجه به شرایط سیاسی‌ آن زمان و اینکه تازه وارد مجلس هفتم شده بودند و به نوعی می‌خواستند عملکرد دولت اصلاحات را زیر سؤال ببرند، یک حرکت پوپولیستی در پیش گرفتند. در واقع آن حرکات پوپولیستی‌ را دنبال می‌کردند تا بتوانند به ریاست‌جمهوری برسند.

  کارشناس زمین‌های بابک زنجانی در زندان است!
طهماسب مظاهری، رئیس شورای‌عالی کانون کارشناسان رسمی دادگستری درباره تخلفات کارشناسان و دستمزدهای بیش از حد متعارف آنها به ایسنا گفت: آقای محسنی‌اژه‌ای مکررا درباره کارشناسی متعدد زمینی در پرونده بابک زنجانی صحبت کرده بود که باید بگویم در وهله اول امر کارشناسی را به این کارشناس ارائه داده بودند که او یک صفحه گزارش نوشته بود و گفته بود زمین 8هزار میلیارد تومان می‌ارزد و آنچه به‌عنوان دستمزد بیش از حد گرفته بود، چندین میلیون یورو پول نقد بود. این کارشناس عضو کانون کارشناسان رسمی دادگستری نبوده و الان هم به‌دلیل گزارش غیرواقعی و حق‌الزحمه بیش از حدی که دریافت کرده بود، به زندان محکوم شده است. پس از آن پرونده به هیات کارشناسی 3 نفره کانون کارشناسان رسمی دادگستری و نهایتا به هیات کارشناسی 5نفره کانون ارجاع شد و 720میلیارد تومان زمین را برآورد کردند که گزارش آن به‌ معاون اول قوه قضاییه ارائه شد.

  جبهه‌رفته‌هایی که کلاه سرشان رفت!
حسن عابدی جعفری، وزیر بازرگانی دوران دفاع‌مقدس درباره از جنگ‌برگشته‌هایی می‌گوید که احساس می‌کردند کلاه سرشان رفته است! وی به جماران گفته: بخشی از امثال ما که در جبهه بودیم، احساس کردیم زمانی که ما رفتیم جنگ، کلاه سرمان رفته! چون دیگران فرصت‎هایی پیدا کردند که افرادی مثل من که در جنگ بودند، نداشتیم. فردی که جنگ نرفته بود، امکانات و زندگی به‌هم‌زده ولی من که از جنگ برگشته‌ام، هیچ‌چیز ندارم؛ یعنی نوعی احساس عقب‎ماندگی در برخی از این افراد به‌وجود آمد، پس رفتند دنبال جبران این احساس عقب‌‌ماندگی. وزیر دولت در دوره دفاع‌مقدس می‌افزاید: جبران خواستن همانا و وارد‌شدن در یک وادی ناسالم همان. بعضی از دوستان این مسائل را مطرح می‌کردند، الان هم کمابیش مطرح می‌شود. بالاخره در کشور گروه‌های مختلفی وجود دارند. ما هم یک گروه هستیم که رفتیم جبهه، ما محق‌تریم یا کسی که نرفته جنگ؟ اینها را شنیده‌ام که عرض می‌کنم؛ می‌پرسند اقتصاد کشور به چه‌کسی می‌رسد؟ اینها وقتی آمدند و امکاناتی پیدا کردند، در جاهایی مستقر شدند و شروع کردند به فعالیت‌های اقتصادی ناسالم، با این استدلال که به فلان آدم آنچنانی این امکانات می‌رسد، یا به ما که رفتیم 8سال جوانی و جانمان را گذاشتیم! عابدی در بخشی از اظهارات خود گفته: در نهایت ما متوجه شدیم خودمان تبدیل شده‌ایم به یک قشر جدید صاحب مال و مکنت آنچنانی و آن ادعاهایی که داشتیم با این وضعیت زندگی اصلا نمی‌خواند. حالا ما مثل کسی زندگی می‌کنیم که در اقتصاد فعالیت دارد و زحمت کشیده و صاحب سرمایه و امکانات شده. این آغاز بروز مشکلات بود. اگر حتی 10درصد از آن مجموعه هم این اتفاق برایشان افتاده باشد و90درصد سالم عمل کرده باشند، کفایت می‌کند برای تغییر ساختار.

  دلیل بازداشت دانشجویان چه بود؟
علی شکوری‌راد، دبیرکل حزب اتحاد ملت در حساب توییتری خود نوشت: نهاد یا دستگاه بازداشت‌کننده دانشجویان دانشگاه تهران پاسخ بدهد که به چه دلیل آنها را بازداشت کرده ‌است! آنها تجمع و اعتراض کرده‌اند. نفس حق‌اعتراض را که همه پذیرفته‌اند. تجمع خودجوش بدون مجوز که در همه شهرها درحال انجام است. تخریب و آشوب هم نکرده‌اند.پس برای چه بازداشت شده‌اند؟

این خبر را به اشتراک بگذارید