24
سه شنبه 17 دی 1398
شماره 7851
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خطر نزدیک است

نقد و نظر
تابستانی که گذشت، فیلمی سینمایی از استرالیا در دنیا اکران شد با نام «خطر نزدیک است: قهرمانان لانگ‌تن»؛ فیلمی جنگی که به سرگذشت سربازان استرالیایی و نیوزلندی می‌پردازد که برای آنچه حمایت از آمریکا و ویتنام جنوبی در برابر خطر ویتنام شمالی کمونیست خوانده می‌شد، در سال1966 میلادی هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای خود در خاک سرزمینی دیگر جنگیده‌اند؛ فیلمی کاملا سفارشی که 30میلیون دلار هزینه ساخت آن شده و فقط 2میلیون دلار فروش داشته است.
ویژه
​​​​​​​مراسم شعرخوانی «سردار آسمانی» به یاد سردار شهید حاج قاسم سلیمانی با حضور جمعی از شاعران نام‌آشنای کشور، امروز در حوزه هنری برگزار می‌شود.
وقتی مقابل آینه حمام ایستاده‌اید و مسواک می‌زنید به این فکر می‌کنید که فردا روز بسیار سختی در پیش دارید.
​​​​​​​کتاب «مهارت حضور در نماز» نوشته منصوره شایسته 2 بخش اصلی دارد که بخش اول با  2هدف پیگیری می‌شود؛ هدف اول در چندین مرحله چگونگی کسب مهارت حضور است.
طرح روز
​​​​​​​لندن: سربند «میوز»Muse با مهیا کردن شرایط مراقبهمدیتیشن و پخش صداهای آرامش بخش، کاربر را برای یک خواب بهتر و آرام آماده می‌کند.
​​​​​​​سیدنی‌: 2صاعقه مرگبار با فاصله فقط 10دقیقه در ساحل نیو‌ساوت‌ولز استرالیا که همچنان با آتش‌سوزی‌های مهیب دست و پنجه نرم می‌کند رخ داد.

عکس روز

عکس روز
آفتاب‌گیر خودکار خودرو

آفتاب‌گیر خودکار خودرو

​​​​​​​نیویورک: آفتاب‌گیر موسوم به «آفتاب‌گیر مجازی»Virtual isor از یک پنل ال‌سی‌دی شفاف و یک دوربین رو در روی راننده ساخته شده است که از نرم افزار تشخیص چهره و ردیابی چهره توسط هوش مصنوعی برای تعیین تابش خورشید روی چهره راننده استفاده می‌کند.
محکومیت بزرگ‌ترین متجاوز انگلستان
محکومیت بزرگ‌ترین متجاوز انگلستان
​​​​​​​لندن: جوان 36ساله‌ای که تا به حال حدود 200نفر را مورد تعرض جنسی قرار داده پس از برگزاری دادگاه به 30سال زندان محکوم شد.
روزنه
​​​​​​​شدت آتش‌سوزی‌های گسترده در استرالیا، با وجود بارش باران در حال افزایش است و مقامات هشدار داده‌اند در روزهای آینده، با افزایش دوباره دما، شعله‌های آتش با شدت بیشتری به آسمان بلند خواهند شد.

ارسال سنگین‌ترین ماهواره به فضا

دانستنی‌ها
​​​​​​​سازمان علم و فناوری هوافضای چین طی یک بیانیه اعلام کرد:‌ سنگین‌ترین و پیشرفته‌ترین ماهواره چین با وزن 8تن به موقعیت ثابت خود در مدار ژئوسینکرون رسید و نخستین پرواز موفق از سکوی ماهواره‌ای DFH-5را به‌دست آورد.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
​​​​​​​مقایسه، تولید رقابت می‌کند.
​​​​​​​معامله‌گران بازار بورس ایران اعلام کردند: بازار سهام ایران در سال گذشته میلادی ۳۰درصد رشد داشته است و 2سال زیان متوالی را درپی بهبود اقتصادی ناشی از افزایش قیمت نفت جبران کرد.
کوزیمو درنمی‌یافت که از چه چیز دلگیر شده است؛ نمی‌فهمید یا شاید بهتر می‌دانست که نفهمد تا بتواند بی‌گناهی خود را بهتر نشان دهد.