12
پنج شنبه 20 دی 1397
شماره 7575
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مالک دینار

قصه‌های کهن
چون مالک وفات یافت، بزرگی، قیامت به خواب دید، که ندایی درآمد که: «مالک دینار» و «محمد واسع» را در بهشت فرو آورید.
ویژه
ژنرال دانسترویل پس از عقب‌نشینی از رشت در همدان مستقر شد و قوای جنگاورش عبارت بود از چند افسر و 13 درجه‌دار و میان جمعیت متخاصم حدودا 70 هزار نفره‌ای گیر کرده بود که یک‌چهارمشان ترک یا ترک‌تبار و ترک‌دوست و بقیه فارس بودند و عده قلیلی یهودی و ارمنی نیز بینشان وجود داشت.
برخی والدین خود را مسئول کامل انجام تکالیف می‌دانند.
با افزایش صادرات نفت عراق، حجم صادرات اوپک در ماه دسامبر به بالاترین رقم خود در 5 ماه گذشته رسید.
طرح روز
هنان: یک کم‌توان جسمی-حرکتی در چین هر روز با دندان‌هایش بسته‌های 9تایی از آجر‌ها را جابه‌جا می‌کند تا هزینه خانواده‌اش را تامین کند.
هنان: یک کم‌توان جسمی-حرکتی در چین هر روز با دندان‌هایش بسته‌های 9تایی از آجر‌ها را جابه‌جا می‌کند تا هزینه خانواده‌اش را تامین کند.

عکس روز

عکس روز
مرگ در انتظار فروشنده کلیه

مرگ در انتظار فروشنده کلیه

پکن: جوان چینی که در سال2011 میلادی برای خرید آیفون4 کلیه سمت چپ خود را فروخت حالا راهی بیمارستان شده و خطر مرگ او را تهدید می‌کند.
توقف دوباره پرواز‌های فرودگاه هیترو
توقف دوباره پرواز‌های فرودگاه هیترو
لندن: پروازهای فرودگاه هیترو در غرب لندن بار دیگر به‌دلیل مشاهده پهپاد متوقف شد.
یادداشت
همانطورکه کودکان کتاب‌های خاص خودرا دارند.

دو روی یک سکه

نگاه
بسیاری سینما را صنعتی نامهربان می‌دانند. دلیلشان هم این است که گرچه ممکن است در مقطعی پول و ثروت به همراه داشته باشد اما در مواقع پیری و تنگدستی آدم را رها می‌کند.

انتخاب و اختیار

یادداشت
مردم مخاطب اصلی هر هنری هستند، مخاطبانی که به اعتبار آنها کسی شاعر، بازیگر و نقاش می‌شود. انتخاب آنها همواره بهترین و دقیق‌ترین بوده است.

در برابر نئولیبرالیسم

ویترین
مجموعه مقالات در برابر نئولیبرالیسم و جهانی‌سازی را مسعود امیری به فارسی برگردانده است.
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
قدیم‌تر‌ها بیشتر پسر‌بچه‌ها به پیروی از فیلم‌های بروس‌لی یا به در و دیوار مشت و لگد می‌زدند یا سر از باشگاه‌های کونگ‌فو درمی‌آوردند.
جان لوکاره، یکی از بزرگ‌ترین رمان‌نویسان پس از جنگ، گفته در رمان جدیدش که قرار است سال 2019 منتشر شود، به مسائل سیاسی پرداخته است.
میرزا محمدتقی‌خان فراهانی زاده: ۱۱۸۶ ه.ش. هزاوه اراک، درگذشته: ۲۰ دی ۱۲۳۰ کاشان مشهور به امیرکبیر، یکی از صدراعظم‌های ایران در زمان ناصرالدین‌شاه قاجار بود که اصلاحات کم‌نظیری را در ایران رقم زد.