۳۲
دو شنبه 27 آذر 1396
شماره 7273
صفحه‌آخر
۲۳۰۲۳۶۳۵
۰۲۱۲۳۰۲۳۹۱۱
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«بانو قدس ایران» برگزیده جشنواره سینما حقیقت

سینما حقیقت
یازدهمین جشنواره سینما حقیقت شب گذشته با معرفی برگزیدگان به پایان رسید. به گزارش همشهری، در این مراسم که در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد، این سینماگران در بخش‌های مختلف جایزه گرفتند.
ویژه
تگزاس:‌ مزرعه‌دار آمریکایی گاوهای مینیاتوری را پرورش می‌دهد که خریداران بتوانند از آنها به‌عنوان حیوان خانگی استفاده کنند.
یکی از دانشجویان رشته روانشناسی دانشگاه کانزاس‌سیتی درست هنگامی که برای درد زایمان مجبور شد در بیمارستان بستری شود از طریق لپ تاپ خود در امتحان فاینال دانشگاه نیز شرکت کرده و نمره قبولی آورد.
محققان طی پژوهش‌هایی دریافتند که افرادی که یک سوژه ثابت را با دستخط‌ها و فونت‌های مختلف می‌خوانند زودتر از کسانی که همان جزوه را با خطی یکسان می‌خوانند، موفق به یادگیری می‌شوند.
پرویز دوایی
از روزگاری که خواننده‌های سپید و سیاه، مجله را از چپ به راست ورق می‌زدند و ابتدا مطلب پرویز دوایی را می‌خواندند، سال‌های زیادی می‌گذرد؛ حدود نیم قرن و هنوز دوایی بر بلندای قله نقدنویسی ایستاده است.

عکس روز

قاب
پیشروی آب در سواحل آلبانی
زیر آسمان شهر| سلبریتی‌ها و سیاهی لشکر لایک و فحاشی

زیر آسمان شهر| سلبریتی‌ها و سیاهی لشکر لایک و فحاشی

فرقی نمی‌کند که فیس‌بوک است، یا اینستاگرام، یا تلگرام، یا توییتر، وقتی در فضای مجازی هستی باید غمگین باشی، باید ناراضی باشی، ناامید باشی، باید مخالف و معترض باشی، باید ستمدیده و رنج کشیده باشی تا لایک بگیری و فالوورهایت زیاد بشود.
اول شخص مفرد| سرنوشت تلخ بوعزیزی و انقلاب‌های عربی
اول شخص مفرد| سرنوشت تلخ بوعزیزی و انقلاب‌های عربی
روز گذشته هفتمین سالگرد مرگ محمد بوعزیزی، جوان 27ساله تونسی بود که به‌عنوان اصلی‌ترین نماد انقلاب‌های عربی سال2011 از او یاد می‌شود. داستان زندگی کوتاه او مشهور است و بارها در رسانه‌ها و کتاب‌ها و... بازگو شده؛ بوعزیزی زندگی خود و خانواده‌اش را از طریق فروش میوه و سبزیجات روی یک گاری می‌چرخاند.
وقایع‌اتفاقیه
حسین علیزاده به کشور بازگشت/ واشنگتن مایل است با تهران گفت‌وگو کند
PDF صفحه‌آخر
کوتاه صفحه‌آخر
در سال1890 ویلیام جیمز این سخن معروف را به زبان آورد که «همه می‌دانند توجه چیست» اما بعد از کلی بحث و استدلال و هزاران آزمایش که از آن زمان تا‌کنون انجام گرفته، انگار هیچ‌کس نمی‌داند توجه چیست و شاید حتی فرایند واحدی در کار نباشد که بررسی‌اش کنیم.
امروز، بنا بر روایت منابع زیادی، سالروز مرگ مولاناست؛ بزرگمردی که چند ملت او را از آن خود می‌دانند و در نهایت، از آن تمام جهان است.
تعداد دانشجویان ایرانی شاغل در آمریکا نسبت به سال 57 به شدت کاهش داشته و به 12 هزار و 269 نفر رسیده است.