۷
دو شنبه 27 آذر 1396
شماره 7273
زیست‌بوم
23023611
02123023907
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

استان قم در صدر استان‌های مستعد تولید گردوغبار

گردوغبار
استاندار قم در جلسه ستاد ملی مقابله با گردوغبار کشور که با موضوع بررسی برنامه عمل استان قم برگزار شد، گفت: این استان به لحاظ مساحت بیابان‌های مستعد تولید گردوغبار به نسبت وسعت در رتبه اول در کشور قرار دارد.
ویژه
مهم‌ترین زیستگاه‌های خرس قهوه‌ای
مدیر پایگاه بافت تاریخی بشرویه خراسان جنوبی از نقشه‌برداری و مطالعه 13خانه و یک گذر به‌منظور ساماندهی و مستندسازی بناهای بافت تاریخی این شهر خبر داد.
همزمان با برگزاری کنگره جهانی مولانا در قونیه ترکیه، شهر خوی به‌عنوان شهر خواهرخوانده قونیه اعلام شد.
اکتشاف
تدفین مربوط به دوره عصر آهن در میدان امام کشف شد، یک تدفین مربوط به کودکی حدودا 10ساله و تدفین دیگر در دست مطالعه تخصصی است.ایسنا

بافت تاریخی مشهد قربانی سوداگران ساخت‌وساز

تأخیر دوباره در ابلاغ مصوبه حفاظت از حریم حرم‌ رضوی
میراث فرهنگی
مصوبه نهایی سازمان میراث فرهنگی برای حفاظت از حریم حرم مطهر رضوی که حدود 3‌ماه پیش در جلسه شورای ثبت و حریم بافت‌های تاریخی در ارگ آزادی تهران به تصویب رسید، هنوز در شهر مشهد ابلاغ و اجرایی نشده و نگرانی‌ها از تعویق اجرایی‌شدن این مصوبه به‌دلیل عطش ایجادشده در شهر مشهد برای بلندمرتبه‌سازی و ساخت‌وسازهای اطراف حرم مطهر رضوی همچنان پابرجاست.
خبرهای خوش درباره پلنگ رها شده در طبیعت

خبرهای خوش درباره پلنگ رها شده در طبیعت

مدیرکل دفتر حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان حفاظت محیط‌زیست گفت: 40روز پس از رهاسازی پلنگ ماده رودسر که آرزو نامگذاری شده، اطلاعات دریافتی از گردنبند ردیاب ماهواره‌ای نشان‌دهنده بازیابی قدرت بقای حیوان است.
مهار بیابان‌زایی در جنوب پایتخت
سرپرست معاونت فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان تهران گفت: با هدف مقابله با فرسایش بادی و مهار و کنترل گردوغبار و ریزگردها تاکنون 12500هکتار از اراضی بیابانی منطقه اخترآباد شهرستان ملارد واقع در جنوب‌غرب پایتخت از محل اعتبارات ملی و استانی زیر پوشش عملیات بیابان‌زدایی قرار گرفته است.

طرح ۸۰ میلیون محیط‌بان اجرا می‌شود

محیط‌بان
فرمانده یگان حفاظت سازمان حفاظت محیط‌زیست از اجرایی شدن طرح 80 میلیون محیط‌بان در سراسر کشور خبرداد.