• پنج شنبه 29 شهریور 1403
  • الْخَمِيس 15 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 19
شنبه 19 اسفند 1396
کد مطلب : 9166
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/L7qW
+
-

فوق‌العاده

جواد نصرتی|روزنامه‌نگار:

اقدام شهرداری تهران برای نصب تابلوهایی از تصویر زنان نامدار در سطح شهر،  با استقبال در فضای مجازی مواجه شده است. تصاویر شخصیت‌هایی مانند توران میرهادی، مرضیه حدیدچی دباغ و ... به مناسب بزرگداشت روز زن در سطح شهر نصب شده‌اند.



آقای واتسون،  بیایید اینجا

گراهام بل در سال 1876در چنین روزی،  به نخستین انسان تاریخ تبدیل شد که با تلفن صحبت کرد. او پشت دهنی دستگاهی که خودش اختراع کرده بود،  به دستیارش که در اتاق دیگری بود گفت: «آقای واتسون،  بیایید اینجا،  می‌خواهم شما را ببینم.» گراهام بل،  مخترع آمریکایی،  در خانواده‌ای که مشکلات گفتاری داشتند و در زمینه تعلیم ناشنوایان فعال بودند به دنیا آمد. او وقتی که یک مقاله آلمانی درباره اصوات می‌خواند،  به اشتباه فکر کرد منظور نویسنده این بوده که صوت را می‌شود با سیم منتقل کرد و با پیگیری همین اشتباه در ترجمه،  نخستین تلفن دنیا را ساخت. او در ادامه،  با واتسون که یک مهندس مکانیک قابل بود همکاری کرد و 3روز قبل از برقراری نخستین ارتباط تلفنی دنیا،  اختراع این دو ثبت شد.


شهرداری مشهد،  دوباره دیوارهای شهر را به‌دست هنرمندان سپرده تا نقاشی‌های داستان‌های شاهنامه را زنده کنند. این نقاشی‌ها،  در سال 90طی یک شب از چهره شهر پاک شدند و حالا بازسازی دوباره آنها به همت شهرداری،  مایه خوشحالی مردم شده است. شهرداری مشهد اخیرا تصاویری از مشاهیر ادب فارسی مانند هوشنگ ابتهاج،  مهدی اخوان ثالث،  بزرگ علوی و علامه دهخدا را در معابر عمومی نصب کرده بود که با استقبال زیادی مواجه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید