• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 27 آذر 1398
کد مطلب : 90669
+
-

سمساری ‌خیابان مدنی


ـ اگر به هر دلیلی قصد هزینه‌کردن زیاد برای خرید یک کالا را ندارید یا اینکه می‌خواهید کالای خاص که تولید و عرضه آن به تاریخ پیوسته است را خریداری کنید، به‌احتمال زیاد، انواع نو و دست اول اینگونه کالا‌ها در مغازه‌های لوکس و بازارهای جدید نیز یافت نمی‌شود. در چنین مواردی چاره‌ای جز سرزدن به برخی سمساری‌ها و دست‌دوم فروشی‌ها نیست.
ـ خیابان‌های مازندران و مدنی، از جمله  بورس سمساری‌فروشی‌های تهران است. در مغازه‌های اینجا هرچه را که در جاهای دیگر نیافته‌اید می‌توانید با کمی صبر و حوصله و گشتن میان اجناس دست دوم و قدیمی پیدا کنید.
ـ پیدا کردن این راسته بازارمشکل نیست. اگر در خیابان انقلاب از غرب به سمت شرق بروید، نرسیده به میدان امام حسین باید به راست بپیچید. ابتدا ممکن است هیچ اثری از چیزی که دنبالش هستید نبینید ولی وقتی وارد مغازه‌ها می‌شوید، اگر کالای مدنظر شما در مغازه اولی و دومی نباشد حتما در مغازه سوم آنچه را که می‌خواهید پیدا می‌کنید. می‌گویند مغازه‌های این راسته، سال‌ها پیش لوازم خانگی نو می‌فروخته‌اند ولی بعد‌ها به‌دلیل کسادی بازار به سمساری تبدیل شده‌اند.
ـ در این راسته می‌توانید انواع و اقسام مبل‌های راحتی، ساعت‌های پاندول‌دار، لوستر و چراغ‌های قدیمی، میز تحریر، لوازم برقی و دیگر وسایل دست‌دوم نظیر رادیوهای قدیمی، میز کنسول، کاسه، بشقاب، سماور، انواع کمد و بوفه، گرامافون و خلاصه هر چیزی که ردی از تاریخ بر آن مانده باشد را پیدا کنید. در بیشتر این مغازه‌ها تا سقف جنس چیده شده است. از چرخ های‌خیاطی قدیمی گرفته تا نخستین نسل‌های جاروبرقی و حتی سیم‌پیچ موتور کولر را در این مغازه‌ها می‌توان یافت.
ـ درست است که همه جور جنسی را می‌توان در راسته سمساری‌ها یافت، اما هیچ اطمینانی به سالم بودن آنها نیست. هنگام خرید حتما به کیفیت چیزی که می‌خرید دقت کنید و به‌خاطر داشته باشید که بیشتر اجناس موجود در سمساری‌ها به‌دست خود آنها تعمیر و بازسازی شده است. همچنین بهتر است از خرید اقلامی که با سلامتی شما در ارتباط است، خودداری کنید؛ خرید کفش و لباس دست دوم می‌تواند منتقل‌کننده بیماری باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید