• پنج شنبه 5 اردیبهشت 1398
  • الْخَمِيس 19 شعبان 1440
  • 2019 Apr 25

استراتژی ضد‌تحریم

همشهری تدابیر دولت برای خنثی‌سازی تحریم آمریکا را بررسی می‌کند
هرقدر خودمان اراده کنیم، نفت صادر می‌کنیم؛ این راهبرد جمهوری اسلامی ایران است که روز گذشته رهبر معظم انقلاب در برابر تحریم‌های یکجانبه آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران تبیین کردند.
رهبر معظم انقلاب در دیدار هزاران نفر از کارگران:

دشمنی و توطئه آمریکا بی‌پاسخ نمی‌ماند

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر‌معظم انقلاب‌اسلامی در آغاز هفته کار‌ و کارگر در دیدار هزاران نفر از کارگران صنایع مختلف، کار جهادی و بی‌وقفه را از شرایط مهم رونق تولید و تحقق راهبرد عزت‌آفرین اقتصاد مقاومتی خواندند و با تأکید بر لزوم رسیدگی به مسائلی همچون امنیت شغلی و مزد و احترام به کارگران افزودند: دشمن برای به زانو درآوردن ملت ایران بر فشار اقتصادی متمرکز شده است، اما بداند این ملت هیچ‌گاه به زانو درنمی‌آید و ضمن استفاده از فرصت تحریم برای رشد و شکوفایی، دشمنی‌های آمریکا را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

سینمای ایران سرشار از حس زندگی است

گزارشی از نشست خبری پل شریدر در سی‌و‌هفتمین جشنواره جهانی فیلم فجر
جشنواره جهانی فیلم فجر فرصتی است برای دوستداران سینما تا با شماری از سینماگران بزرگ دیدار کنند و از تجربه‌هایشان در کلاس‌های دارالفنون بهره ببرند.

راه عبور از تحریم

اقتصاد ایران متاسفانه در وضعیت خوبی نیست. در رسیدن شرایط به این موقعیت علاوه بر خصومت فزاینده آمریکا که همه نیروهایش را برای محاصره اقتصاد ایران گذاشته، نقش غیرقابل انکار دارد
مدیران‌مطبوعاتی در گفت‌و‌گو با همشهری از مشکلات تأمین کاغذ مطبوعات می‌گویند

کاغذ‌ گران نفس مطبوعات را گرفت

مطبوعات در گردابی که بحران کاغذ برای آنها رقم زده،درگیراست.

اعتراض شرق به دخالت‌های غرب

هشتمین کنفرانس امنیتی مسکو در حالی امروز به پایان می‌رسد که مواضع چهره‌های نظامی و امنیتی حاضر در این کنفرانس طی 2روز گذشته بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های بین‌المللی داشته است

آمریکا برای عبور از تنگه هرمز باید با سپاه هماهنگ کند

«آمریکا میز را ترک کرده است. میز همانجاست.» این پاسخ ظریف در نیویورک به سؤالی درباره مذاکره احتمالی ایران و آمریکاست، ظریف در سخنرانی خود در انجمن آسیایی نیویورک یک پیشنهاد جدید برای مذاکره با آمریکا روی میز گذاشت.
گفت‌وگو با محسن تنابنده که هفته گذشته مجله معتبر ورایتی از بازی او در نقش یک مهاجر افغان تقدیر کرده است

درد واقعی افغان‌‌ها را فهمیدم

اولین تصویری که با شنیدن نام محسن تنابنده پیش چشم مخاطبان جان می‌گیرد، برای بیشتر مردم تصویر نقی معمولی سریال «پایتخت» است؛ کاراکتری که در 5فصل این سریال تماشاگر ماجراهای او و خانواده‌اش بوده‌ایم و به کمدی اتفاقاتشان خندیده‌ایم.

‌ما کاتب شعریم، نه شاعر آن

تهران را با هیچ کجا عوض نمی‌کنم