• یکشنبه 27 آبان 1397
  • الأحَد 9 ربیع الاول 1440
  • 2018 Nov 18

خصوصی‌سازی تلخ نیشکر

از زمان واگذاری شرکت نیشکر هفت‌تپه، بحران‌های این شرکت به پایان نرسیده است
سرگذشت شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت‌تپه، قرابتی عجیب با سرگذشت هپکو دارد.
رهبر معظم انقلاب در دیدار برهم صالح، رئیس جمهور عراق:

عراقِ مستقل و پیشرفته برای ایران مفید است

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی عصر دیروز در دیدار آقای برهم صالح، رئیس‌جمهور عراق و هیأت همراه، با ابراز خرسندی از برگزاری موفقیت‌آمیز انتخابات پارلمانی در عراق و انتخاب رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر و مسئولان دیگر و ایجاد ثبات و استقرار، تأکید کردند: راه غلبه بر مشکلات و مقابله با توطئه‌های بدخواهان، حفظ اتحاد ملی در عراق، شناخت صحیح دوست و دشمن و ایستادگی در مقابل دشمن وقیح، تکیه بر نیروی جوانان و حفظ و تقویت ارتباط با مرجعیت است.

کتاب و توسعه؛ ضرورت‌ها و راهکار‌ها

مطالعه و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین شاخص‌ها و نماد‌های رشد فرهنگی در هر کشور و جامعه‌ای است.

هجمه به دولت و اصلاحات با چاشنی انتخابات

ائتلاف اصلاح‌طلبان با اعتدالیون در انتخابات ریاست‌جمهوری سال‌های 92 و 96 و همچنین انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال94 که به شکست سنگین اصولگرایان و بازگشت اصلاح‌طلبان به عرصه سیاسی کشور منجر شد.

دروازه جهان عرب

سفر رئیس‌جمهور عراق به کشورمان در شرایطی صورت گرفت که 2کشور اعلام کرده‌اند به‌دنبال افزایش مناسبات در همه زمینه‌ها هستند.

پایداری در خیال حذف ظریف

برایشان فرقی نمی‌کند که پیش و پس ماجرا چیست و مسیری که پیش می‌رود، به کدام سمت است؛

2شهردار و 20 اقدام

تغییر شهرداران در مدت زمان کوتاه به زیان برنامه‌ریزی‌های بلندمدت است اما سازماندهی مدیریت شهری می‌تواند به‌گونه‌ای باشد که در جریان همین تغییرات هم طرح‌ها بر زمین نماند و کار اداره و توسعه شهر با ایده‌های متفاوت ادامه پیدا کند.
نفت ایران راهی کدام کشورها می‌شود؟

جنگ در میدان نفت

«صِفر»؛ این میزانی بود که ترامپ برای صادرات نفت ایران برنامه‌ریزی کرده بود اما با رسیدن موعد تحریم‌های جدید، دریافت که به صفر رساندن حجم واردات نفت ایران از جانب خریداران قدیمی‌اش کار چندان ساده‌ای نیست. مسدود کردن مسیر صادرات نفت ایران برای آمریکا کار راحتی نبود و همزمان با شروع دور جدید تحریم‌ها در نیمه آبان، عقب‌نشینی ترامپ از ایده «صفر» شدن صادرات نفت ایران، از زبان پمپئو- وزیر امورخارجه آمریکا- بیان شد. او در نشستی خبری پشت تریبون رفت و از مدل جدیدی رونمایی کرد. براساس گفته پمپئو کشورهای ایتالیا، تایوان، ترکیه، ژاپن، چین، کره‌جنوبی، هند و یونان 8کشوری هستند.