22
سه شنبه 25 آبان 1400
شماره 8363
ادب‌وهنر
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم
ویژه
با اکران فیلم‌های تازه که تعدادشان هم قابل توجه است، سینمای ایران می‌کوشد پس از خوابی زمستانی و رکودی طولانی دوباره کمر راست کند و به دوران قبل از کووید-۱۹ بازگردد.
«زمانی برای مردن نیست» با فروش 558.2میلیون دلاری در گیشه سینماهای سراسر دنیا، بدون احتساب گیشه سینماهای آمریکای شمالی تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم هالیوودی در عرصه بین‌المللی در دوران پسا کرونا شد. به گزارش هالیوود ریپورتر، فیلم «سریع و خشن 9» پیش‌تر با 549میلیون دلار فروش در عرصه بین‌الملل بدون احتساب آمریکای شمالی در جایگاه اول قرار داشت. تأخیر چند باره در اکران فیلم «زمانی برای مردن نیست» نیز این فیلم را به حاشیه نراند و در عرصه بین‌المللی استقبال کم‌سابقه‌ای از آن شد.
سینماها به‌زودی 80 تا 100درصد ظرفیتشان بلیت می‌فروشند

اکران با ترس و لرز

با اینکه مدتی است اغلب دورکاری‌ها به پایان رسیده و حتی برخی دانش‌آموزان نیز به‌صورت پاره‌وقت به مدارس بازگشته‌اند و دانشگاه‌ها نیز از چندی دیگر پذیرای دانشجویان خواهند بود، اما هنوز وقتی برای خرید بلیت فیلمی به سامانه‌های آنلاین بلیت‌فروشی مراجعه می‌کنید، می‌بینید که بلیت صندلی‌ها به‌صورت یک در میان به فروش می‌رسند و در واقع هر سالن سینما می‌تواند تنها 50درصد ظرفیتش بلیت بفروشد.

کمک به سینماداران فعال

با تصمیم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، قرار شده تا سینمادارانی که فعالیت مستمر و مداومی دارند، مورد حمایت قرار گیرند.
9نفر برای شورای پروانه نمایش
9نفر برای شورای پروانه نمایش
اعضای جدید شورای پروانه نمایش معرفی شدند. به گزارش همشهری، محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی 9عضو شورای پروانه نمایش آثار سینمایی را منصوب کرد.