02-03
دو شنبه 11 تیر 1403
شماره 9140
سیاسی- دیپلماتیک
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خبرسازان

خبرسازان
ویژه
ستاد انتخابات کشور با انتشار اطلاعیه شماره‌۲۸ اعلام کرد: به استناد تبصره۸ ماده۳۱ قانون انتخابات ریاست‌جمهوری، شورای‌نگهبان صحت انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری را در همه حوزه‌های انتخابیه کشور مورد تأیید قرار داد.
دبیر ستاد انتخابات صداوسیما درباره جزئیات شیوه برگزاری مناظره‌های دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: دراین مناظره‌ها حدود ۱۰سؤال از هر کاندیدا پرسیده می‌شود.
کارمندان مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس، موسس و مدیر آن، «کلاوس شواب» را به تبعیض، آزار و اذیت علیه زنان و افراد رنگین پوست متهم می کنند.
گزارش
اگرچه تعیین‌تکلیف نهایی چهاردهمین رئیس‌جمهور ایران به دور دوم انتخابات موکول شده است، اما نتایج دور اول این انتخابات برخی جنجال‌های ساختگی و پیش‌بینی‌های شبهه‌افکن درباره سلامت سازوکار انتخابات ایران را بی‌اعتبار کرد.
مراقب دوقطبی‌های توهمی و کاذب باشید

بازار مکاره دوقطبی‌ها

از مهم‌ترین آسیب‌های فضای انتخاباتی کنونی، دوقطبی‌های کاذبی است که ازسوی حامیان کاندیداها ایجاد می‌شود
گزارش
در فاصله 3روز مانده به برگزاری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، رقابت‌ها در 2کمپین انتخاباتی مسعود پزشکیان و سعید جلیلی در شرایطی ادامه دارد که یکی از مهم‌ترین آسیب‌ها در این زمینه، ایجاد دوقطبی‌های کاذبی است که بعضا ازسوی حامیان و هواداران کاندیداها ایجاد می‌شود.

اقدام ویژه دستگاه قضایی

راه‌اندازی دبیرخانه پرونده‌های کثیرالشاکی از اقدام‌های مهم دستگاه قضایی ‌است.
حوزه جدید همکاری‌های ایران و عراق
تهران و بغداد طی سال‌های اخیر همکاری‌های مهمی در حوزه‌های مختلف داشته‌اند.
«احمد عبدالحمد الدلیمی»، از شیوخ عشایر سنی استان الانبار اعلام کرده که نارضایتی ساکنین استان الانبار علیه حضور آمریکایی‌ها در پایگاه عین الاسد افزایش یافته.
PDF سیاسی- دیپلماتیک
کوتاه سیاسی- دیپلماتیک
هشتگ
قدرت ایران از موضوعاتی است که در بسیاری از رسانه‌های بین‌المللی به آن توجه دارند.
«آلون بن دیوید» یک تحلیلگر صهیونیست در گزارشی گفته است که ارتش اسرائیل نه از نظر تدارکات و نه از نظر توان انسانی برای جنگ غزه آماده نیست.