03
جمعه 11 اسفند 1402
شماره 9041
همشهری جمعه 3
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

«آذرخش» به تولید انبوه می‌رسد

امیر سید مسعود امیر زواره‌ای، جانشین رئیس سازمان صنایع دفاع وزارت دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح: سامانه پدافندی آذرخش در کمترین زمان قابلیت تولید انبوه را دارد و در زمان بسیار کم شاهد به‌کارگیری و عملیاتی‌کردن آن در سازمان‌های رزم نیروهای مسلح خواهیم بود.
ویژه
سردار رضا طلایی‌نیک، سخنگوی وزارت دفاع: در 11‌ماه گذشته دستاوردهای ارزشمندی داشته‌ایم. یکی از این دستاوردها، بالگرد ملی است که در دست طراحی قرار دارد و اگر این بالگرد به سرانجام برسد نیازهای نظامی و غیرنظامی را پوشش می‌دهد.

آسمان امن با آرمان و آذرخش

از سامانه‌های موشکی «آرمان» و سامانه پدافندهوایی «آذرخش»، به‌عنوان تازه‌ترین دستاوردهای متخصصان وزارت دفاع رونمایی شد
گزارش
چندی پیش از سامانه‌های موشکی «آرمان» و سامانه پدافندهوایی «آذرخش»، به‌عنوان تازه‌ترین دستاوردهای متخصصان وزارت دفاع رونمایی شد؛ سامانه‌هایی که با به‌کارگیری آنها در ساختار رزم نیروهای‌مسلح، توان دفاع هوایی کشور به‌صورت قابل‌توجهی افزایش می‌یابد.

دست برتر ایران در دریا

شناورهای گشتی - رزمی شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به سازمان رزم نیروی‌دریایی سپاه پاسداران ملحق شدند
نیروهای مسلح ایران در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در مسیر تقویت روزافزون توان رزمی و دفاع دریایی کشور برداشته‌اند که تازه‌ترین اقدام دراین زمینه، الحاق شناورهای گشتی - رزمی شهید صیاد شیرازی و شهید حسن باقری به سازمان رزم نیروی‌دریایی سپاه پاسداران است.
ایران، از واردات مطلق تا صادرات میلیاردی تسلیحات
9رتبه جهانی ایران در حوزه نظامی - دفاعی
ایران تا پیش‌از پیروزی انقلاب اسلامی به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان تسلیحات به‌حساب می‌آمد و آمریکا اصلی‌ترین صادرکننده سلاح به ایران محسوب می‌شد.