06
یکشنبه 19 شهریور 1402
شماره 8881
اقتصاد 1
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خطای راهبردی در ساخت‌وساز

چهره روز
استفاده از سرمایه و مشارکت مردم برای حل مشکلات اقتصادی یکی از آمال و آرزوی دولت‌هاست که اگر محقق شود، بسیاری از چالش‌های اقتصادی نظیر تورم بالا، ضعف تولید و کمبود کالاها به شکل امروز دیگر وجود نخواهد داشت.
ویژه
با وجود کاهش بارندگی در 22استان کشور ازجمله تهران و خراسان رضوی، اجرای طرح‌های اضطراری شرکت آب و فاضلاب کشور در کنار مدیریت تقاضا زمینه تامین آب شرب پایدار را در سال آبی جاری فراهم کرد.
مسکن
روایت آمارهای حوزه تولید از آتیه بازار مسکن روشن است؛ چراکه برای 3‌ماه متوالی، از کاهش قیمت مواداولیه و هزینه تمام‌شده تولیدات صنعت ساختمان حکایت دارند و این امید را تقویت می‌کنند که با تداوم وضعیت موجود، کاهش قیمت مسکن محقق شود.

وعده حذف دلار از سفر خارجی

همشهری راه‌ها و چالش‌های تصمیم جدید بانک مرکزی را بررسی کرد
گزارش
امسال از نظر بانک مرکزی عرضه دینار به زائران اربعین یک تجربه موفق در مسیر حذف دلار از مبادلات غیرتجاری و سیاحتی بوده است،

رشد تولید محصولات کشاورزی؛ از پسته و نیشکر تا میوه و گندم

آمارهای مسئولان صنفی و وزارت جهادکشاورزی از افزایش تولید در بیشتر محصولات کشاورزی و باغی طی سال زراعی جاری حکایت دارد.
قانون گریزی اینفلوئنسر‌ها با فرار مالیاتی
شاهین مستوفی، مدیرکل دفتر حسابرسی سازمان امور مالیاتی: طبق قانون اینفلوئنسر‌ها مکلف هستند اظهارنامه به سازمان امور مالیاتی ارائه و در آن درآمد و هزینه‌های خود را ابراز کنند.
محمود کریمی بیرانوند، معاون اشتغال وزیر کار: اعتبارات مشاغل خانگی 35درصد از طرف دولت افزایش پیدا کرده است و طبق قولی که از بانک مرکزی گرفته‌ایم تا مهرماه اگر 70درصد از اعتبار موجود را مصرف کنیم، اعتبار افزایش می‌یابد.