14
شنبه 12 اسفند 1402
شماره 9042
دانستنی ها
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

مشکل عجیب اروپا برای توسعه AI

فناوری‌های نوین
مراکز داده اروپایی، دچار کمبود فضا و انرژی شده‌اند و این با خواسته آنها مبنی بر رقابت در عرصه توسعه هوش مصنوعی AI متضاد است.
ویژه
سیدسلمان سیدافقهی در مراسم افتتاحیه دومین رویداد ملی فناورانه میکروالکترونیک که در دانشگاه شهیدبهشتی برگزار شد، گفت: «نزدیک به ۶۰درصد بودجه عمومی کشور در اختیار شرکت‌های دولتی است و این شرکت‌ها در مقابل ‌بودجه‌ای که دریافت می‌کنند، باید از زیست‌بوم علم و فناوری و زیست‌بوم نخبگانی حمایت کنند.»
کوتاه‌تر از گزارش
گروهی از دانشمندان با بررسی ۱۰۰هزار مورد از گزارش‌هایی مبنی بر مشاهده اشیای ناشناس پرنده، پراکندگی جغرافیایی آنها را بررسی کردند.

12پرتاب مقتدر در 26ماه

تلاش‌های دانشمندان ایرانی برای اقتدار فضایی کشور در 2سال اخیر به‌ثمر نشسته است
گزارش
صنعت فضایی ایران با 12پرتاب موفق در 26ماه اخیر، قدرت خود را در منطقه به رخ کشیده است. از آغاز دولت سیزدهم، برنامه فضایی کشور با چشم‌اندازی 10ساله تدوین شد و در این مدت با اهتمام دانشمندان ایرانی، سازمان فضایی کشور و دولت، ماهواره‌های مختلفی به فضا پرتاب شد.

ویژگی مهم روبات تویوتا

«پونیو» روبات انسان‌نمای مؤسسه تحقیقاتی تویوتا‌ست که اشیا را به روش متفاوت و پیشرفته‌ای بلند می‌کند.
هوش مصنوعی علیه کارمندان دولت انگلیس
دولت انگلیس تصمیم دارد هوش مصنوعی را جایگزین برخی مشاغل دولتی کند. در این راستا، الیور‌داودن، معاون نخست‌وزیر می‌خواهد از ابزاری رونمایی کند که می‌تواند اطلاعات را از منابع معتبر جذب و خلاصه‌سازی کند.