04
دو شنبه 4 تیر 1403
شماره 9134
اقتصاد
123
123
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

رشد 8درصدی مصرف سوخت

انرژی
معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران می‌گوید: مصرف روزانه بنزین و گازوئیل در بخش حمل‌و نقل کشور به‌ترتیب ۱۱۸میلیون لیتر و ۶۵میلیون لیتر است که می‌توان با استانداردسازی خودروها و خارج کردن خودروهای فرسوده از چرخه حمل‌و نقل، این ارقام را به نصف کاهش داد.
ویژه
بعد از اقدام ایرلاین‌ها برای آزادسازی قیمت بلیت، دولت هم به‌دنبال آزادسازی قیمت بنزین هواپیماست.
خودرو
از روز گذشته 31مدل خودروي جدید در سامانه یکپارچه خودرو عرضه شد و افرادی که در سال 1401 برای خرید این خودروها ثبت نام کرده‌اند می‌توانند تا چهارشنبه هفته جاری خودروي مورد نظر خود را انتخاب کنند.

واردات طلا 3برابر شد

مصوبه رفع تعهد ارزی با استفاده از شمش جریان ورود طلا به کشور را افزایش داد
گزارش
آمار‌ها نشان می‌دهد تحت‌تأثیر اجرای طرح واردات شمش طلا به جای رفع تعهد ارزی جریان ورود طلا به کشور افزایش یافته و فقط در فصل نخست امسال حجم طلای وارد شده به کشور 3 برابر سال گذشته بوده است.
کاهش 12/4درصدی تورم در یک سال

کاهش 12/4درصدی تورم در یک سال

تنها 2 استان یزد و اصفهان با نرخ تورم سالانه بالای 40درصد در خرداد 1403مواجه بوده‌اند
مرکز آمار ایران می‌گوید: نرخ تورم سالانه ایران در فاصله خرداد سال گذشته تا خرداد امسال 12.4واحد درصد کاهش یافته و به 36.1درصد رسیده است.
بیت‌کوین به شکست آسمان‌ آبی نزدیک می‌شود
قیمت مسکن در آمریکا به بالاترین حد خود رسیده است و بیت کوین هم شاید سقف قیمتی خود را بشکند.
رئیس‌کل گمرک اعلام کرد: در 3ماهه اول سال‌جاری2 میلیون و ۴۹هزارو۲۷۹دستگاه گوشی تلفن همراه به 2شیوه تجاری و مسافری از گمرکات ترخیص و وارد کشور شد.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
ایران در سال میلادی گذشته 6.6تراوات ساعت برق هسته‌ای تولید کرد و با قرار گرفتن در رتبه سی‌ام جهان به جمع کشورهای تولیدکننده این انرژی پیوست.