4
دو شنبه 2 تیر 1399
شماره 7968
اقتصاد
23023624
02123023902
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

خطر بازگشت تنش آبی

تعداد شهرهای درگیر با تنش آبی کاهش یافته اما به‌واسطه افت بارندگی و افزایش مصرف آب در دوره کرونا همچنان خطر تشدید کم‌آبی وجود دارد
آب
زنگ هشدار تنش آبی هنوز خاموش نشده؛ به‌خصوص که امسال هم میزان بارندگی نسبت به سال قبل کاهش 8درصدی داشته و هم میزان مصرف آب به‌دلیل شیوع کرونا و وسواس جامعه در رعایت بهداشت با رشد حدود 20درصدی مواجه شده است.
ویژه
ارزش کل معاملات بازار سهام در مبادلات روز گذشته 23درصد رشد کرد و شاخص کل بورس هم با 2.38درصد رشد به‌ کار خود پایان داد.
برنج‌کاری یکی از فعالیت‌های رایج کشاورزان در مناطق حاشیه زاینده‌رود اعم از لنجان، مبارکه و... است که در سال‌های اخیر به‌ واسطه خشکسالی و کم‌آبی کم‌رنگ‌تر شده است؛ اما همچنان این فعالیت با مقیاسی کوچک‌تر از قبل در برخی مناطق ادامه دارد.
مرکز آمار ایران نرخ تورم 12ماهه منتهی به خرداد99 را ۲۷.۸درصد اعلام کرد که نسبت به ماه قبل 2درصد کاهش نشان می‌دهد.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبه شورای عالی کار مبنی بر اصلاح دستمزد99 را به همه کارفرمایان و کارگاه‌های مشمول قانون کار ابلاغ کرد.

دلاردرمنطقه خطر

قیمت سکه با عبور از 8 میلیون تومان رکورد تازه‌ای ثبت کرد
ارز
دیروز قیمت دلار آمریکا رکورد تازه‌ای در اقتصاد ایران ثبت کرد و به محدوده 19هزارو500تومان در بازار آزاد رسید، این موضوع بازار طلا را هم متلاطم کرد و منجر شد قیمت هر سکه رکورد تازه‌ای ثبت کند و برای نخستین بار از مرز 8میلیون تومان عبور کند.
خرید تضمینی 3.5 میلیون تن گندم

خرید تضمینی 3.5 میلیون تن گندم

شرکت بازرگانی دولتی ایران اعلام کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم تاکنون، میزان خرید تضمینی این محصول به 3میلیون و ۵۲۹هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4درصد افزایش یافته است.
سهمیه بنزین وانت‌بارها تغییر کرد
سهمیه بنزین وانت‌بارها تغییر کرد
سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد از ابتدای تیرماه، سهمیه بنزین وانت‌بارها تغییر کرده است؛ بر این اساس سهمیه وانت‌های کم‌مصرف بنزینی از 200لیتر به ۱۵۰لیتر و سهمیه وانت‌های پرمصرف بنزینی از 300 لیتر به ۲۵۰لیتر کاهش یافته است.
PDF اقتصاد
کوتاه اقتصاد
دیروز تلاطم در بازار طلا و ارز بیشتر شد و سرعت رشد قیمت در هر دو بازار بیشتر شد.