2
دو شنبه 26 اسفند 1398
شماره 7906
ایران
23023607
02123023900
پیامـک شما را درباره این صفحه می خوانیم

نامه جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب

خبر
​​​​​​​جمعی از زندانیان سیاسی قبل از انقلاب در نامه‌ای به رهبر معظم انقلاب از ایشان در چاره‌جویی برای وضعیت زندانیان سیاسی در روزهایی که بحران کرونا گریبانگیر کشور است، استمداد طلبیدند.
ویژه
​​​​​​​فرمانده نیروی زمینی ارتش درباره اقدامات جدید ارتش در مقابله با شیوع بیماری کرونا در کشور گفت: رزمایش بزرگی در گستره ارتش جمهوری اسلامی ایران با رمز «یا علی ابن‌ابی‌طالب» تحت عنوان رزمایش لبیک یا امام خامنه‌ای ۹۸ از دوشنبه شروع می‌شود.
عکس خبر
رئیس‌جمهور روز یکشنبه در نشستی با رئیس، مدیران و کادر درمانی بیمارستان امام خمینی تهران که از طریق ویدئوکنفرانس انجام شد، با توضیحات کارشناسی و فنی مسئولان این مجتمع درمانی در جریان چگونگی و روند ارائه خدمات درمانی به بیماران مبتلا به ویروس کرونا در این مرکز قرار گرفت.
مقابله با کرونا از کانال دستگاه دیپلماسی در گفت وگو با معاون اقتصادی وزیر امور خارجه

آمریکا مانع وام 5 میلیارد دلاری ایران

شیوع کرونا امروز مسئله یک یا چند کشور نیست؛ با شناسایی مبتلایان در ده‌ها کشور جهان و سرعت شیوع آن، کرونا به‌عنوان بحران جهانی تلقی می‌شود.

نامه روحانی به رؤسای جمهور جهان

غیراخلاقی است که اجازه دهید یک قلدر، بی‌گناهان را بکشد. ویروس، سیاست و جغرافیا نمی‌شناسد، ما هم نباید بشناسیم
​​​​​​​همزمان با ارسال نامه‌ای از سوی رئیس‌جمهور به همتایان خود در کشورهای مختلف، نامه‌های وزیر امور خارجه خطاب به همتایانش هم جهت تسلیم به وزرای امور خارجه به رؤسای نمایندگی‌های خارجی مقیم تحویل شد.
کرونا جبار است نه دمکرات
​​​​​​​سعید حجاریان، نظریه‌پرداز سیاسی اصلاح‌طلب در یادداشتی با عنوان کرونا ویروس تاجدار در سایت مشق نو این سؤال را مطرح کرد که چرا کرونا را ویروسی دمکرات نامیده‌اند؟ او در بخش‌هایی از یادداشت خود می‌نویسد که «کرونا، کشتار دسته‌جمعی می‌کند»، «کرونا، آسیب‌پذیرترین قشرها را هدف می‌گیرد»، «کرونا، به‌سراغ کسب‌و‌کارهای کوچک رفته است»، «کرونا، خرافات را احیا کرده است» و درنهایت «کرونا با درگیری‌ ریه‌ها و انسداد مجاری تنفسی به حیات افراد پایان می‌دهد؛ یعنی آزادی گفتار را مختل و ایجاد خفقان می‌کند و از این منظر به‌کار فرد مستبد و رژیم‌های استبدادی می‌آید.»
PDF ایران
کوتاه ایران
​​​​​​​سخنگوی شورای نگهبان از موافقت اعضای این شورا با پیشنهاد وزارت کشور برای تغییر در زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به‌دلیل شیوع ویروس کرونا خبر داد.
سید سلمان سامانی، سخنگوی وزارت کشور با اشاره به برخی شائبات درخصوص موازی‌کاری قرارگاه بهداشتی ستاد کل نیروهای مسلح با ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا گفت: با توجه به برخی نگرانی‌ها و دغدغه‌های غیرضروری ایجاد شده در یکی دو روز اخیر، تأکید شد همه اقدامات قرارگاه ایجاد شده از سوی ستادکل نیروهای مسلح، با هماهنگی کمیته اجتماعی، امنیتی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و براساس پروتکل‌های مصوب دنبال شود.