• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
سه شنبه 2 اردیبهشت 1399
کد مطلب : 98849
+
-

ورود به شهرها بدون پایش سلامت

هرچند آمارهای رسمی در روز نخست لغو محدودیت‌ ترددهای بین استانی از افزایش 5 تا 6 درصدی تردد در جاده‌ها خبر می‌دهد، اما رئیس پلیس راه خراسان رضوی این آمارها را معادل 12 تا 15 می‌داند و می‌گوید: طی روزهای اخیر با افزایش ترددهای بین شهری در استان مواجه بودیم، اما از امروز با حذف ممنوعیت تردد‌های بین استانی این روند پرشتاب‌تر شده است. درصدهای اعلام‌شده هم در مقایسه با چند روز گذشته است نه سال گذشته.
سرهنگ هادی امیدوار در گفت‌وگو با همشهری با تاکید بر این‌که آمار رسمی و عددی افزایش ترددها از فردا اعلام خواهد شد، می‌افزاید: طی سال‌های اخیر، میانگین تردد ورودی و خروجی خراسان رضوی در بازه زمانی کنونی بیش از 72 درصد بود اما امسال و تا یکشنبه گذشته به 45 درصد رسید.
امیدوار درباره دلایل سفرها به خراسان رضوی به‌ویژه شهر مشهد عنوان می‌کند: به دلیل بسته بودن حرم مطهر، در حال حاضر گردشگر مذهبی و زائر نداریم و بیشتر سفرها به سبب کارهای اداری و فعالیت‌های اقتصادی انجام می‌شود. به همین علت نمی‌توان افزایش نسبی این سفرها را در حوزه گردشگری دید.
این مسئول درباره کنترل وضعیت جسمانی رانندگان در هنگام ورود به شهرهای مختلف استان هم بیان می‌کند: وظیفه راهداری کنترل و پایش سلامت نیست و در حال حاضر هم شاهد انجام این پایش‌ها در مبادی ورودی شهرها نیستیم. تا پیش از اجرای طرح ممنوعیت ترددهای استانی، این نظارت‌ها از سوی مراجع مربوطه انجام می‌شد، اما پس از آن چون قرار نبود سفری انجام شود، نیازی هم به اجرای این طرح‌های بهداشتی نبود. از امروز هم که شاهد لغو محدودیت‌ ترددهای بین استانی هستیم هیچ پایشی بر سلامت سرنشینان خودروهای ورودی به شهرها انجام نمی‌شود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید