• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
شنبه 17 اسفند 1398
کد مطلب : 96640
+
-

کشف هزاران قلم لوازم بهداشتی در نقاط مختلف پایتخت

کشف هزاران قلم لوازم بهداشتی در نقاط مختلف پایتخت


ماموران پلیس پایتخت در چند عملیات جداگانه موفق شدند با دستگیری محتکران،  هزاران قلم لوازم بهداشتی و مواد ضدعفونی را در انبارهای آنها کشف و ضبط کنند.
به گزارش همشهری، یکی از این عملیات‌ها در حوالی خیابان خاوران رقم خورد و منجر به کشف بیش از 700هزار دستکش لاتکس به ارزش 500میلیون تومان شد. سرهنگ یعقوب‌علی رجبیان، رئیس پایگاه ششم پلیس امنیت عمومی تهران گفت: پنجشنبه گزارشی مبنی بر اینکه مالک انباری در حوالی خیابان خاوران مقادیر زیادی اقلام بهداشتی جمع‌آوری کرده و با قیمت‌های غیرواقعی در بازار توزیع می‌کند، در اختیار ما قرار گرفت و تیمی از مأموران با شناسایی این انبار متوجه شدند که هیچ‌ مجوز نگهداری اقلام بهداشتی ندارد. به این ترتیب صاحب آنجا دستگیر و در بازرسی از این محل 700هزار دستکش لاتکس و مقادیری لوازم ساخت و تولید مواد ضد‌عفونی کشف شد.
عملیات دیگر از سوی مأموران کلانتری 112تهران کلید خورد. سرهنگ چنگیز ایدون، رئیس‌کلانتری گفت: فردی با همکاری همدستانش در 4انبار در محدوده اتوبان نواب، مقادیر فراوانی ژل‌های ضد‌عفونی‌کننده و دستکش‌های یک‌بار مصرف و... دپو و جمع‌آوری کرده بود که مأموران موفق شدند هر 4انبار را شناسایی و در مجموع یک میلیون جفت دستکش، هزار ژل ضدعفونی‌کننده و 1500لیتر محلول ضدعفونی‌کننده در کنار تجهیزات پزشکی که در این انبارها وجود داشت را کشف کنند. 
در خیابان جمهوری نیز مأموران موفق شدند با کشف یک انبار، هزار و 500ماسک فیلتردار و 83گالن الکل تقلبی کشف کنند. به گفته معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت، متهم در انبار مغازه‌اش این اقلام را دپو و ماسک‌ها را با قیمتی بین 30الی 50هزار تومان به برخی از مشتریانش عرضه می‌کرد. همچنین در عملیاتی دیگر از داروخانه‌ای در شهرک گلستان در غرب تهران مأموران موفق شدند 83بطری یک لیتری الکل دست ساز تقلبی و بدون نام و نشان کشف و متصدی داروخانه را دستگیر کنند. اما در تهرانپارس هم مأموران پلیس موفق شدند 2برادر را دستگیر کنند که پارکینگ خانه‌شان را تبدیل به انبار و محل تولید ژل‌های غیربهداشتی کرده بودند. 
به‌گفته رئیس‌کلانتری 144جوادیه تهرانپارس، با دستگیری این 2‌برادر از مخفیگاه آنها 4هزار ژل غیربهداشتی و 60هزار بطری خالی کشف شد. اما آخرین عملیات را مأموران کلانتری 126تهرانپارس کلید زدند.  به‌گفته سرهنگ مجتبی سهرابی‌منش، رئیس‌کلانتری 126، متهم این پرونده صاحب یک مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در خیابان جشنواره بود که وقتی مأموران راهی مغازه‌اش شدند، در آنجا مقدار کمی مواد ضد‌عفونی‌کننده کشف شد اما در بررسی‌ها معلوم شد که مالک از داخل مغازه لوازم بهداشتی یک دریچه به محل دیگری باز کرده است. مأموران پس از باز‌کردن دریچه وارد یک انبار شدند که محلول‌های ضدعفونی‌کننده غیربهداشتی در آنجا نگهداری می‌شد. در بررسی از انبار 70کارتن دستکش لاتکس، 600لیتر محلول شبیه الکل و مواد شوینده، هزار عدد بطری خالی، 2بشکه 200لیتری الکل خالص و ژل ضد عفونی‌کننده و دستمال‌مرطوب کشف شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید