• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 17 اسفند 1398
کد مطلب : 96617
+
-

ارائه خدمات به کودکان کار در گودها و انبارهای زباله


معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران نوشت: ارائه خدمات اجتماعی به کودکان کار در گودها و انبارهای زباله، بخش بسیار مهمی است که با همکاری سمن‌ها از هفته آینده توسط سازمان خدمات شهرداری اجرا خواهد شد.
به گزارش مهر، محمدرضا جوادی یگانه، معاون فرهنگی و اجتماعی شهردار تهران در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: اعمال ممنوعیت زباله‌گردی یک بخش از طرح شهرداری برای جلوگیری از به‌کارگیری کودکان در جمع‌آوری پسماند خشک است. بخش مهم‌تر ارائه خدمات اجتماعی به این کودکان در گودها و انبارهای زباله است که با همکاری سمن‌ها از هفته آینده توسط سازمان خدمات شهرداری اجرا خواهد شد.
او در توییت دیگری نوشت: «نظرسنجی ۱۲ تا ۱۴اسفند دفتر مطالعات اجتماعی شهرداری تهران و ایسپا: بیش از نیمی از مردم تهران نگرانی زیادی از ابتلای خود و خانواده به کرونا ندارند؛ دسترسی کافی به اقلام بهداشتی ندارند؛ ۶۵درصد صداوسیما را منبع اصلی اطلاعات می‌دانند، ۳۷درصد شبکه اجتماعی، ۱۵درصد پزشکان و ۱۰درصد ماهواره.»

ممنوعیت زباله‌گردی و تفکیک پسماند 
از دستور دادستانی برای برخورد با تفکیک زباله از مخازن و توقف تفکیک زباله تا ۱۵فروردین تا ممنوعیت زباله‌گردی در پایتخت ازجمله تمهیدات لازم در حوزه پسماند برای مقابله با ویروس کرونا و جلوگیری از ابتلای کارگران حوزه خدمات شهری به این ویروس است.
به گزارش همشهری، رئیس سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در این زمینه با بیان اینکه برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا تا ۱۵فروردین تفکیک زباله را متوقف و تعطیل کردیم، گفت: از همان روزهای اول شیوع ویروس کرونا، دستورالعمل‌های مناسب برای مراقبت‌های ویژه از کارگران را به مناطق ارسال کردیم تا شرایط حفاظتی را در حوزه خدمات شهری و فضای سبز برای کارگران لحاظ کنند.
صدرالدین علیپور با تأکید بر اینکه تمام مناطق شهرداری تهران موظف به رعایت این دستورالعمل‌ها هستند، افزود: اگر مواردی هست که در رعایت این دستورالعمل‌ها کوتاهی می‌کنند به‌شدت با آنها برخورد می‌کنیم. در مجموع نظارت‌ها را افزایش داده‌ایم و سازمان مدیریت پسماند و مناطق و بازرسی شهرداری‌ به نحوه رعایت اصول مراقبتی نظارت می‌کنند.
علیپور با بیان اینکه همه کارگران حوزه تفکیک پسماند را مرخص کرده‌ایم، بیان کرد: فرایند تفکیک پسماند تا ۱۵فروردین‌ماه متوقف و تعطیل شده و همه زباله‌ها با هم دفع می‌شوند؛ طبق دستوری هم که دادستانی صادر کرده با هرگونه تفکیک زباله از مخازن برخورد می‌کنیم. ضمن اینکه دفعات جمع‌آوری پسماند در طی روز را  افزایش داده‌ایم تا پسماند کمتری برجا ماند.
رئیس مرکز ارتباطات و امور بین‌‌الملل شهرداری تهران هم از ممنوعیت زباله‌گردی در سطح شهر خبر داد. غلامحسین محمدی در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: «دادستانی تهران در پی شیوع ویروس کرونا، طی نامه‌ای از فرماندهی انتظامی تهران بزرگ خواست با همکاری شهرداری تهران مانع از زباله‌گردی در سطح شهر شوند.
او با اشاره به فعالیت سامانه137 در این روز‌ها افزود: اگر شهروندان مشاهده کردند که در بخشی از سازمان‌ها یا ادارات مرتبط با شهرداری اصول مقابله با بیماری کرونا رعایت نشده است می‌توانند این موارد را از طریق سامانه ۱۳۷ و کد داخلی۶ گزارش کنند.

این خبر را به اشتراک بگذارید