• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
شنبه 3 اسفند 1398
کد مطلب : 95652
+
-

از هکری تا مهندس امنیت شبکه

از هکری تا مهندس امنیت شبکه

ماکسیم وقتی فقط 17سال داشت با یک اشتباه به دام قانون افتاد و پس از آن مسیر زندگی‌اش از یک مجرم به یک جرم‌شناس تغییر کرد.
به گزارش وایس، ماکسیم که هکر خبره‌ای بود یک روز در خانه دوستش پیش از رفتن به مدرسه یادش آمد که باید کارت اعتباری دزدیده شده 80هزار یورویی را بفروشد، از آنجا که اینترنت خانه والدینش با چند سرور پروکسی و وی پی ان محافظت می‌شد، با استفاده از کامپیوتر خانه دوستش این کار را انجام داد و دقیقا همان اتفاقی که فکرش را نمی‌کرد، افتاد.
وقتی او آنلاین شد، خریدار کارت اعتباری با نام HatHack اعلام کرد که آدرس IP ماکسیم در فرانسه است، این موضوع برای چند ثانیه ماکسیم را متوقف کرد اما به هر حال او معامله را پیش برد و قبل از رفتن به مدرسه پول را از طریق پلتفرم cryptocurrency دریافت کرد. اما آنچه ماکسیم نمی‌دانست این بود که HatHack در واقع یک مأمور سرویس مخفی آمریکاست که به همراه اداره مرکزی ضد‌جرائم سایبری فرانسه توانستند گروهی از 13هکر را که شامل ماکسیم نیز می‌شد، دستگیر کنند.
طبق مستنداتی که در دادگاه ارائه شد، این گروه 13نفره از ترکیه تا کانادا و فرانسه تا اوکراین وب‌سایت‌های خرده‌فروشی و داده‌های مشتری‌ها را هک کرده بودند و سپس اقدام به جعل کارت‌های اعتباری آمریکایی و فروش مجدد آنها در «دارک وب» می‌کردند.
در سال2003 این گروه با هک وب‌سایت‌های خرده‌فروشی در مقیاسی به‌مراتب بزرگ‌تر شروع به خرید و فروش مجدد کارت‌های اعتباری کردند. ماکسیم گفت: ما همه‌‌چیز را بدون معطلی هک و سپس اطلاعات بانکی را تبادل می‌کردیم. هدف این گروه کارت‌های اعتباری مانند MasterCard, VISA Card و American Express cards بود. در آن زمان کارت‌های اعتباری آمریکا نوار مغناطیسی داشت که میزان اعتبار مالک کارت را فاش می‌کرد: ما ترجیح دادیم سراغ آدم‌های پولدار برویم تا آدم‌های بی‌پول.
با پول‌های بادآورده، این نوجوان شروع به خرید کنسول بازی‌های ویدئویی، صفحه نمایش فلت تلویزیون و حتی چند دست کت و شلوار ایوسن لورن کرد که همه آنها را در اتاقک زیرشیروانی خانه پدر و مادرش پنهان می‌کرد. اما جاه‌طلبی‌اش به جای فروکش کردن مدام سر به فلک می‌کشید و بیشتر از اینها می‌خواست. او با کمک شبکه‌اش که حالا 13نفر شده بودند، شروع به جعل کارت‌های اعتباری و همچنین صورتحساب‌های جعلی کردند. این کار ساده‌تر و پرسودتر بود. او به‌صورت آنلاین یک دستگاه رمز‌گذار 500یورویی – که اطلاعات کارت‌ها را می‌خواند و می‌نوشت- به همراه یک دستگاه نقش برجسته‌زن برای حکاکی برجسته شماره و هولوگرام تهیه کرد. برای چاپ کارت‌های جعلی نیز به یک چاپخانه کوچک قدیمی در خیابان محل سکونتش می‌رفت. با این کار ماکسیم می‌توانست هرقدر که می‌خواهد کارت اعتباری جعل و چاپ کند.
در سنین 13تا 16سالگی ماکسیم نزدیک به یک میلیون یورو و سود ماهانه 50هزار یورو به جیب زده بود. او همه آنها را در E-gold سرمایه‌گذاری کرد، پول رمزگذاری اولیه مبتنی شاخص طلا که در نهایت پس از محبوب شدن از سوی هکرها و مجرمان با شکست روبه‌رو شد.
 در ژانویه 2006، اعضای سرویس مخفی آمریکا که در سفارت آمریکا واقع در پاریس مستقر شده بودند، لورد کایسرسوس را تحت تعقیب قرار دادند و طی عملیاتی متوجه شدند Theeeel نام کاربری فروشنده است در سایت تاریک «دارک مارکت» کارت‌های دزدی را به لرد کایسرسوس می‌رساند.
او یک روز صبح با صدای پارس سگ بیدار شد و به سمت در رفت. سریع متوجه شد که چه اتفاقی افتاده است و سعی کرد که از شر فلشی که همه‌‌چیز روی آن بود خلاص شود. بنابراین آن را از پنجره به بیرون پرتاب کرد اما ناگهان با 30پلیسی که در باغچه جلوی خانه آنها ایستاده بودند روبه‌رو شد. هم چیز تمام‌شده بود، پلیس‌ها به خانه او وارد شدند و همه جا را گشتند و همه‌‌چیز را پیدا کردند؛ کارت‌های اعتباری خالی، دستگاه کدنویس و کامپیوتری که برای معاملات استفاده می‌شد.
وکیل اول او میتر لوران گفت: ماکسیم به‌صورت بالقوه به 14سال زندان و پرداخت جریمه یک‌میلیون یورویی محکوم می‌شود. مقامات قضایی تخمین زدند که ماکسیم و همکاران وی از بیش از 28هزار کارت اعتباری اروپایی 12.5 میلیون یورو سرقت کرده‌اند. در زمان بازداشت موقت وکیل ماکسیم موفق شد 6هفته برای او مرخصی بگیرد تا برای امتحان ورودی کالج آماده شود که با افتخار موفق شد آن را با موفقیت سپری کند.
در نهایت او در سال2008 به 12‌ماه زندان و 45هزار یورو جریمه محکوم شد. ماکسیم پس از آزادی‌اش تصمیم گرفت زندگی‌اش را دوباره بسازد و به این ترتیب در امتحان ورودی دانشگاه برای رشته مهندسی امنیت سایبری شرکت کرد. پس از حضور در وزارت دفاع، او حالا کارشناس نفوذ شبکه است و خطرات امنیتی آژانس‌های خصوصی امنیت سایبری را تشخیص می‌دهد. او می‌گوید: من خیلی خوشبختم. درباره گذشته‌ام احساس پشیمانی نمی‌کنم چرا که باعث شد در جایی که حالا هستم، بایستم. گویا باید همه آن راه‌ها را می‌رفتم تا به اینجا برسم. اما باید به‌خاطر غم‌ها و ترس‌هایی که به خانواده‌ام منتقل کردم عذرخواهی کنم این همه‌‌چیزی است که از آن پشیمان هستم.

عملیات در پاریس
 در ژانویه 2006، اعضای سرویس مخفی آمریکا که در سفارت آمریکا واقع در پاریس مستقر شده بودند، لورد کایسرسوس را تحت تعقیب قرار دادند و طی عملیاتی متوجه شدند Theeeel نام کاربری فروشنده است و در سایت تاریک «دارک مارکت» کارت‌های دزدی را به لرد کایسرسوس می‌رساند
 

این خبر را به اشتراک بگذارید