• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
دو شنبه 30 دی 1398
کد مطلب : 93264
+
-

تنبیه گردشگران ایرانی عازم روسیه به بهانه لغو روادید

گردشگری
تنبیه گردشگران ایرانی عازم روسیه به بهانه لغو روادید

گردشگران ایرانی برای سفر به روسیه باید 30دلار به وزارت میراث‌فرهنگی پرداخت کنند تا صرف هزینه تبلیغ سفر به ایران در آن کشور شود .
لغو روادید ایران و روسیه به‌زودی انجام می‌شود و در این صورت هر ایرانی که بخواهد به روسیه سفر کند باید 30دلار برای تبلیغ سفر به ایران در آن کشور، به وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بپردازد.
به گزارش همشهری،  این اقدام وزارت میراث‌فرهنگی و شرکت‌های تابعه آن وزارتخانه برای گرفتن هزینه خروج از گردشگران ایرانی عازم روسیه پس از لغو روادید، اینگونه توجیه می‌شود که چون ایرانی‌ها 120دلار هزینه ویزا و کارگزاری برای دریافت روادید روسیه نمی‌دهند پس باید 30دلار به ما بدهند تا جاذبه‌های گردشگری کشور را در روسیه تبلیغ کنیم. این تصمیم تازه براساس طرحی گرفته شده است که در وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در ازای لغو روادید ایران و روسیه بررسی شده و براساس آن، در ازای حذف ۱۲۰دلار هزینه ویزای روسیه، گردشگران ایرانی باید ۳۰ دلار برای تبلیغ ایران در روسیه هنگام خروج از کشور پرداخت کنند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی نیز براساس آنچه خبرگزاری مهر منتشر کرده است، وظیفه تبلیغ ایران در روسیه را به یکی از شرکت‌های زیرمجموعه خود به نام شرکت مادرتخصصی ایرانگردی و جهانگردی سپرده و حالا این شرکت دست به‌کار شده و با به‌کارگیری یک شرکت مشاوره‌ای مطالعه سلایق و علایق روس‌ها در سفر به ایران را دنبال می‌کند.
براساس این مطالعات اسکی و سواحل جنوب ایران، کوهستان‌های البرز و دماوند، جاذبه‌های مورد علاقه روس‌ها هستند  و حالا گردشگران ایرانی که بخواهند به روسیه سفر کنند باید 30دلار به وزارت میراث‌فرهنگی در ازای لغو روادید بدهند تا این جاذبه‌ها در روسیه تبلیغ شود و گردشگران روس را برای سفر به ایران ترغیب کند. خشایار نیکزادفر، مدیرعامل شرکت توسعه ایرانگردی و جهانگردی ایران در همین رابطه به مهر گفته است که می‌توانیم از هر آژانس خروجی کار، به ازای خروج هر مسافر به روسیه ۳۰ دلار بگیریم. آژانسی هم که در هر 2 حوزه ورودی و خروجی کار می‌کند.   هر فرد باید 15دلار بپردازد و آژانسی که تنها در حوزه ورود گردشگر از روسیه فعالیت می‌کند از پرداخت این هزینه معاف شود.
مدیرعامل شرکت ایرانگردی و جهانگردی حتی گفته است که این طرح می‌تواند برای گردشگران ایرانی که تصمیم به سفر به عمان و چین دارند را  هم اجرا کرد.
سال گذشته زمانی که در لایحه بودجه سال 98هزینه خروج از کشور برای نخستین بار 220هزار تومان و برای دومین بار 330هزار تومان و برای سومین بار در سال 440هزار تومان اعلام شد، بسیاری از فعالان صنعت گردشگری این اقدام را تنبیه گردشگران خروجی کشور خواندند و حالا وزارت میراث فرهنگی تصمیم گرفته است در ازای تلاش برای اعتبار بخشیدن به پاسپورت ایرانی به شیوه لغو روادید بار دیگر جریمه خروج از کشور را افزایش دهد و اقدامی را که باید با اتکا به بودجه سالانه خود یا چانه‌زنی برای افزایش بودجه آن وزارتخانه در بخش بازاریابی و تبلیغ سفر به ایران در کشورهای دیگر انجام دهد، کنار بگذارد و هزینه تبلیغ سفر به ایران را از جیب گردشگران خروجی کشور آن هم به بهانه لغو روادید که استراتژی اصلی از دولت‌های نهم و دهم تاکنون بود، از گردشگران خروجی بگیرد و تنبیه گردشگر خروجی را بیشتر کند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید