• یکشنبه 6 خرداد 1403
  • الأحَد 18 ذی القعده 1445
  • 2024 May 26
چهار شنبه 20 آذر 1398
کد مطلب : 90037
+
-

خبرها/شهر

لزوم ساماندهی ون‌کافه‌ها در تهران

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ساماندهی ون‌کافه‌ها در پایتخت تأکید کرد. به گزارش شهرنوشت، مجتبی یزدانی در نشست شورای مدیران روابط عمومی شهرداری تهران (دورنگاه ارتباطات شهرداری تهران)، که با حضور غلامحسین محمدی، رئیس مرکز ارتباطات شهرداری تهران در خانه اندیشمندان علوم انسانی برگزار شد، با بیان اینکه این معاونت دارای ۶سازمان، 2شرکت و 3اداره کل است، گزارشی کوتاه از اقدامات انجام‌شده در این سازمان‌ها و اداره کل‌ها ارائه کرد. او از رضایت شهروندان نسبت به سازمان میادین میوه و تره‌بار صحبت کرد و گفت: «هم‌اکنون ۲۴۶ میدان میوه  وتره‌بار در سطح شهر وجود دارد که تا پایان امسال ۱۰بازار به این تعداد اضافه خواهد شد. تا سال۱۴۰۰ نیز حدود ۱۵بازار در محله‌هایی که بازار در آنها وجود ندارد، ایجاد می‌شود.» معاون شهردار تهران با بیان اینکه از آبان سال گذشته تعدادی نردبان در اختیار سازمان آتش‌نشانی قرار گرفت، توضیح داد: «براساس مصوبه شورای شهر قرار بود 2درصد از درآمد حاصل از صدور پروانه به تجهیز بخش آتش‌نشانی اختصاص پیدا کند که میانگین این عدد چیزی در حدود 130 تا 150میلیارد تومان است. با این مبلغ به اضافه 90میلیارد تومان بودجه سازمان، علاوه بر اینکه امکانات زیادی خریداری شد، چندین ایستگاه هم نوسازی شدند.» یزدانی همچنین از ارسال لایحه‌ای به شورای شهر درباره استفاده درست رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌ها از سطح معابر و ساماندهی پیاده‌راه‌ها خبر داد و گفت: «این طرح در منطقه۲ به‌طور آزمایشی انجام شده، اما مسئله بعدی ما ون‌کافه‌ها هستند که بیشتر در مناطق یک تا ۶ فعالیت می‌کنند و باید آنها را هم سروسامان داد.» 
معاون شهردار تهران از واگذاری بخشی از وظایف شرکت ساماندهی مشاغل به سایر بخش‌های شهرداری خبر داد. یزدانی یادآور شد: «برخی مسئولیت‌های این شرکت با وظیفه ذاتی آن هماهنگی نداشت. به‌طور مثال، پمپ بنزین‌های کوچک‌مقیاس را به معاونت حمل‌ونقل دادیم و قرار است مسئولیت‌های مربوط به جایگاه‌های سی‌ان‌جی را هم به‌زودی به این معاونت واگذار کنیم.» 


کاهش سرفاصله حرکت قطار‌های خط۶ مترو به ۱۰دقیقه

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران از کاهش سرفاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه‌های خط۶ مترو از ۱۵ دقیقه به ۱۰دقیقه خبر داد. فرنوش نوبخت در تشریح آخرین اقدام‌های انجام شده برای کاهش سر فاصله رسیدن قطار‌ها به ایستگاه‌ مترو به باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «همانگونه که شهردار تهران مطرح کرد برنامه‌ریزی مدیریت شهری و شرکت بهره‌برداری مترو کاهش سرفاصله حرکت قطار‌ها در خط ۶ متروی تهران است. مدیریت شهری در تلاش است با افزایش حرکت قطار‌ها سرفاصله رسیدن قطار به ایستگاه‌های خط۶ را از ۱۵ دقیقه به ۱۰ دقیقه کاهش دهد.» او در پاسخ به این سؤال که آیا کاهش سرفاصله قطار‌ها با اضافه شدن رام قطار انجام می‌شود، ادامه داد: «۲ رام قطار به خطوط مترو اضافه کردیم، اما برای کاهش سرفاصله قطار‌ها به ایستگاه‌ها تعداد حرکت قطار‌ها را افزایش می‌دهیم.» 


برگزاری جشن شب یلدا در برج میلاد

برج میلاد ویژه‌برنامه شب یلدا را با عنوان «یلدایی به بلندای میلاد» با هدف معرفی آیین سنتی یلدا در ایران و کشور‌های همسایه همچون افغانستان و تاجیکستان برگزار می‌کند. به گزارش همشهری، ویژه‌برنامه «شب یلدا» با حضور نمایندگان کشور‌های عضو اکو و سفرای کشور‌های افغانستان و تاجیکستان ۳۰آذرماه در سالن سعدی مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار خواهد شد. در این برنامه گروه‌های موسیقی از کشور‌های افغانستان و تاجیکستان نیز اجرای ویژه‌ای خواهند داشت. این مراسم از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در روز شنبه ۳۰ آذرماه در سالن سعدی برج میلاد برگزار می‌شود و ورود برای عموم آزاد است.


بهره‌‌برداری از پروژه‌های مناسب‌سازی‌ ویژه معلولان در منطقه۲۲

پروژه‌های مناسب‌سازی‌ شده ویژه معلولان منطقه۲۲ روز گذشته با حضور زهرا نژادبهرام، عضو شورای اسلامی شهر تهران و علی نوذرپور، شهردار منطقه۲۲ و همچنین افراد معلول عضو کانون معلولان منطقه۲۲ مورد بهره‌برداری قرار گرفت. به گزارش شهرنوشت، زهرا نژادبهرام با تأکید براینکه در مسیر مناسب‌سازی‌ باید حواسمان به پیشگیری و بهبود باشد، عنوان کرد: پیشگیری بهتر از بهبود است و با این اقدام بر حجم شهری که نامناسب است اضافه نخواهیم کرد. وی با اشاره به اینکه سال‌ها طول کشیده تا سنگ روی سنگ شهر گذاشته شود، گفت: لذا توجه به این موضوع موجب می‌شود که تمامی شهروندان از شهر استفاده کنند.عضو شورای اسلامی شهر تهران، بیان کرد: منطقه۲۲ توانسته پروژه‌های سال۹۷ را انجام دهد و پروژه‌های سال‌جاری را با شتاب به اتمام برساند. همچنین توانسته ظرفیت خوبی برای خود در دیگر مناطق به‌دست آورد. علی نوذرپور در ادامه مراسم با بیان اینکه تمامی شهرداران تهران یک هدف را دنبال می‌کردند و آن هم دسترس‌پذیری شهر برای همگان بود، توضیح داد: دوره‌ای عنوان شد که شهر باید مختص زنان باشد و در جهت آن گام برداریم. درحال حاضر هم مدیریت شهری جدید شعار تهران شهری برای همه را اعلام کرده است و در جهت آن اهداف خود را برنامه‌ریزی می‌کند. مناسب‌سازی‌ شهر یکی از اهداف جدی شهردار تهران است.
وی تصریح کرد: اما اینکه تهران باید مناسب‌سازی‌ و شهری برای همگان شود موید این موضوع است که شهر ما مناسب بهره‌برداری برای تمامی آحاد شهری نیست. شهر برای مردان طراحی شده است آن هم نه مردان جوان یا پیر بلکه برای مردان میانسال. به همین علت سایر اقشار موانع و محدودیت‌هایی دارند.شهردار منطقه22 تهران با اشاره به اینکه اقداماتی در همه مناطق تهران درحال انجام است تا فضاهای درحال تولید را مناسب‌سازی‌ شده تحویل شهروندان دهند، گفت: این امر میسر نمی‌شود مگر با مشارکت مردم و به‌خصوص افراد دارای معلولیت و محدودیت. مشارکت‌پذیری افراد معلول در مدیریت شهری موجب می‌شود شهر سریع‌تر به مقصد مناسب‌سازی‌ دست یابد.

این خبر را به اشتراک بگذارید