• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
چهار شنبه 16 اسفند 1396
کد مطلب : 8906
+
-

اپلیکیشنی که نان سنگک می‌پزد

یکسری از جوان‌های دهه هفتادی با راه‌ انداختن استارتاپ فروش نان‌های سنتی با اپلیکیشن درآمد کسب می‌کنند. گروه «بقچه» که فعلا در چند منطقه تهران فعال هستند، سفارش نان‌های سنتی مثل لواش و سنگک را از مشتری دریافت کرده، آن را در بسته‌بندی‌های دوستدار محیط‌زیست به مشتری تحویل می‌دهند. رامین پاینده، مدیر بازاریابی این گروه، درباره داستان استارتاپ‌شان به همشهری می‌گوید.


ایده از کجا آمد؟

در آذرماه94 ما چند هم‌دانشگاهی و دوست به فکر فروش نان با اپلیکیشن افتادیم. چون خودمان در حوزه ساخت اپلیکیشن و کامپیوتر تجربه داشتیم، به فکرمان رسید که این روش از کسب‌وکار را امتحان کنیم.




پول اولیه از کجا آمد؟

بچه‌ها با پولی که از اطرافیان‌شان قرض کرده بودند، کار را شروع کردند. آن زمان شتاب‌دهنده‌ معروفی وجود نداشت. در نتیجه خودمان کار را شروع کردیم.



چرا همه‌جا را پوشش نمی‌دهیم؟ 

بیشتر از هر چیزی، دنبال منطقه‌ای بودیم که مردمش با خرید آنلاین آشنایی بیشتری داشته باشند. بررسی‌هایمان نشان داد، هرچه از شرق به سمت غرب تهران پیش برویم، ‌این تمایل بیشتر است. 



چطور مشتری را راضی کردیم؟

در هر منطقه چند نفر موتورسوار استخدام کرده‌ایم که بعد از دریافت سفارش مشتری، در صف نانوایی‌هایی که با ما قرارداد بسته‌اند، ایستاده و نان تحویل می‌گیرند. نان را در پارچه‌های بسته‌بندی قرار داده و به‌دست مشتری می‌رسانند. هرچند قیمت‌مان بالاتر است اما برای خیلی از مشتری‌ها که زمان یا توان بیرون آمدن از خانه را ندارند، این روش خوب است.



ما و چالش نانواها

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌ها، نانوایی‌ها هستند. هیچ داده مشخصی از تعداد و محل نانوایی‌ها در هر محله وجود ندارد. کیفیت نان هم قابل سنجش نیست و به همین دلیل ما باید خودمان به‌صورت میدانی در هر منطقه بهترین‌ها را شناسایی کنیم. از طرفی، نانواها از قشر سنتی هستند، کسب‌وکارهای نوپا را نمی‌شناسند و به درآمد ثابت و مشتری‌های روزانه‌شان اکتفا می‌کنند؛ به همین دلیل معمولا تمایلی به فروش عمده ندارند. 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :