• چهار شنبه 12 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 22 شوال 1445
  • 2024 May 01
چهار شنبه 6 آذر 1398
کد مطلب : 88926
+
-

سفر به سرزمین ایکس‌باکس وان اس دیجیتال

دقیقا چه تفاوتی میان این کنسول بدون دیسک و دستگاه مشابهش وجود دارد و در داخل این باکس جذاب چه قرار گرفته است؟

سفر به سرزمین ایکس‌باکس وان اس دیجیتال

هنگامی که مایکروسافت در اوایل امسال نخستین کنسول ایکس‌باکس بدون دیسک خود را معرفی کرد، مردم چندان شگفت‌زده نشدند. در اوایل سال 2019میلادی، انجمن خرده‌فروشان سرگرمی، آمار و ارقامی را منتشر کرد که نشان می‌داد 80درصد از فروش بازی‌های ویدئویی انگلستان دیجیتال هستند و فروش فیزیکی نیز 20درصد دیگر را تشکیل می‌دهد. از آنجا که بسیاری از بازیگران به جای اینکه از دیسک استفاده کنند ترجیح می‌دهند که بازی‌ها را دانلود کنند، بدیهی بود که کنسولی ساخته شود که نیاز به هزینه کردن دیسک برای آن نباشد.
نسخه ایکس‌باکس وان اس تمام‌دیجیتال ظاهری آشنا دارد. این طراحی سفید و مستطیل شکل با ایکس باکس وان اس اصلی همخوانی دارد، فقط محل شکاف دیسک با پلاستیک خشک پوشانده شده است. نسخه تمام‌دیجیتال همان ویژگی‌های ایکس‌باکس قبلی را دارد. این نسخه از پشتیبانی HDR که رنگ‌ها را عمیق‌تر می‌کند و بازی‌ها را باکیفیت‌تر ارائه می‌دهد برخوردار است و دارای درایو هارد 1TB است که همه بازی‌های دانلود‌شده را ذخیره می‌کند.
به گزارش همشهری، این طراحی باعث نشده که ایکس‌باکس جدید حجم کمتری داشته باشد. مایکروسافت می‌دانست که با استفاده از تکنولوژی و طراحی‌های مشابه می‌تواند در منابع مالی صرفه‌جویی کند و خریداران را به خرج نیندازد.
همچنین با یک بسته‌بندی زیبا و با ارائه 3بازی جذاب و رایگان، این کنسول را ارزان‌تر ارائه کرده است.
با این حال، آیا این کنسول چشم‌اندازی از آینده اینگونه بازی‌هاست؟ شاید. چند شرکت تولید بازی، از جمله مایکروسافت، اکنون مشترکان دیجیتال خود را ترغیب می‌کنند تا بازی‌های خاص و ویژه را دانلود کنند و احتمالا برنامه بعدی آنها استفاده از بازی‌های ابری است. به این ترتیب به‌زودی بازی‌های دیسکی مانند نوار وی اچ اس از دور خارج می‌شوند.

پروژه ایکس کلود
مایکروسافت اخیرا یک سرویس پخش بازی را معرفی کرد که فعلا به نام «پروژه ایکس کلود» شناخته می‌شود. این سیستم به بازیکن‌ها اجازه می‌دهد که بازی‌هایشان را به هر ابزاری منتقل کنند. آنها اگر به اینترنت وصل باشند در هر جای دنیا می‌توانند بازی کنند. وقتی که این سیستم راه‌اندازی شود، پروژه ایکس کلود این امکان را برای بازیکن‌ها فراهم می‌کند تا از کنسول‌های ایکس‌باکس وان خود در هر مکانی استفاده کنند. تمام آن چیزی که نیاز دارید شامل یک کنترل‌کننده ایکس‌باکس است که به تلفن، لپ‌تاپ یا تبلت شما وصل شده است. به این ترتیب شما با وصل شدن به اینترنت می‌توانید بازی کنید. مایکروسافت همچنین صدها ایکس‌باکس وان را در مزارع سرور(اتاق‌های بزرگ مملو از واحدهای به هم پیوسته) در سراسر دنیا نصب خواهد کرد، به‌طوری که نیازی نباشد که از کنسول یا اینترنت ضعیف خود استفاده کنید. بنابراین شما می‌توانید سرگرم بازی‌های مورد علاقه خود شوید. این اتفاق می‌تواند چشم‌انداز آینده اینگونه بازی‌ها باشد.

این خبر را به اشتراک بگذارید