• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
دو شنبه 1 مهر 1398
کد مطلب : 80331
+
-

حسن یزدانی قهرمان جهان شد

در فینال رقابت‌های جهانی قزاقستان، همچنین «علیرضا کریمی» کشتی‌گیر گیلانی به مدال نقره و «بهنام احسانپور» به نشان برنز دست یافتند

اخبار شمال
حسن یزدانی قهرمان جهان شد

«دیپاک پونیا» حریف «حسن یزدانی» کشتی گیر جویباری تیم ملی ایران به دلیل مصدومیت در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم پیکارهای کشتی قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان حضور نیافت و این قهرمان جویباری بدون مبارزه در مسابقه پایانی به مدال طلا دست یافت.به گزارش ایسنا «دیپاک پونیا» آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم این کشور به دلیل مصدومیت در دیدار فینال رقابت‌های جهانی قزاقستان برابر یزدانی کشتی‌گیر جویباری تیم ملی کشتی ایران به روی تشک نرفت. این کشتی‌گیر هندی درباره مصدومیت خود گفت: در دور نخست از ناحیه پا دچار مصدومیت شدم و در حال حاضر پای من ورم کرده است. دوست داشتم در فینال کشتی بگیرم اما مصدومیت مانع شد و نمی‌توانم مبارزه کنم. با توجه به این موضوع مدال طلای یزدانی در رقابت‌های جهانی قزاقستان قطعی شد. 

«علیرضا کریمی ماچیانی» کشتی‌گیر گیلانی به مدال نقره وزن 92 کیلوگرم رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی جهان در قزاقستان دست یافت. در وزن 92 کیلوگرم، کریمی ماچیانی در دور دوم در مصاف با «گئورگی روبایف» روسی و دارنده مدال نقره جوانان جهان از مولداوی با نتیجه 12 بر یک پیروز و راهی مرحله یک‌چهارم نهایی شد. وی در این مرحله با نتیجه 12-2 «لیوبومیر ساگالیوک» از اوکراین را مغلوب کرد و راهی مرحله نیمه‌نهایی شد. کریمی در این مرحله با نتیجه 10 بر صفر «علیخان جبرائیل‌اف» از روسیه را از پیش رو برداشت و به فینال راه یافت.

 این ورزشکار در فینال مقابل «جی دن کاکس» دارنده مدال طلای جهان و برنز المپیک از آمریکا با نتیجه 4 بر صفر مغلوب و صاحب مدال نقره شد.نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران هم به مدال برنز رقابت‌های جهانی کشتی آزاد رسید.«بهنام احسانپور»کشتی‌گیر بهشهری و نماینده وزن 61 کیلوگرم ایران در دیدار رده‌بندی و برای کسب مدال برنز به مصاف رحمانوف از ازبکستان رفت و در پایان با نتیجه قاطع 8 بر صفر به برتری رسید و مدال برنز جهان را از آن خود کرد. احسان‌پور پیش از این در دور نخست استراحت کرد، سپس در دور دوم مقابل «رجب توپال» دارنده مدال برنز اروپا از ترکیه به برتری ۶ بر ۳ رسید و راهی دور سوم شد. وی در دور بعد به مصاف «احمدنبی گوارزاتیلوف» دارنده مدال برنز جهان از آذربایجان رفت و در یک مبارزه پر افت و خیز در نهایت با نتیجه ۱۳ بر ۱۲ به برتری رسید و راهی نیمه نهایی شد. وی در مرحله نیمه نهایی برابر ادریسوف از روسیه روی تشک رفت و در پایان با نتیجه ۲ بر ۲ شکست خورد و از رسیدن به فینال بازماند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید