• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 24 شهریور 1398
کد مطلب : 78488
+
-

حاشیه سیاست

رهبری به سخنگو نیاز ندارد
محسن غرویان از چهره‌های حوزوی در واکنش به جوسازی‌های برخی دلواپسان مبنی بر اینکه رهبر انقلاب در جریان امضا شدن برجام نبوده است، به خبرآنلاین گفت: افرادی هستند که سعی می‌کنند تا به نوعی خود را سخنگوی رهبری معرفی کنند، فارغ از اینکه اظهارات آنها بیشتر باعث تضعیف جایگاه رهبری می‌شود. معظم له بارها فرمودند آنچه را که بیان می‌کنند در ظاهر و باطن یکسان است. این یعنی ایشان نیاز به سخنگو ندارند، بنابراین ادعاهای برخی افراد بی‌اساس و بی‌دلیل است. 

  40سال است که در حال عوض‌کردن این بی‌عرضه‌ها هستیم 
مسعود پزشکیان، نایب‌رئیس اول مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین، با اشاره به مطالبات بر زمین مانده مردم در حیطه اقتصادی و اجتماعی، گفت: یکی از مشکلات اصلی ما این است که صادقانه با مردم حرف نمی‌زنیم و به آنها نمی‌گوییم که در چه شرایطی هستیم و این رفتاری که در پیش گرفته‌ایم چه هزینه‌ای برای ما دارد. پزشکیان افزود: متأسفانه به جای اینکه واقعیت‌ها را به مردم بگوییم، دیگران را متهم می‌کنیم که بی‌عرضه هستند. 40سال است که در حال عوض کردن این بی‌عرضه‌ها هستیم! اگر مشکل آنها بودند، پس چرا چیزی تغییر نمی‌کند؟

  شرایط توافق دوجانبه ایران و آمریکا
سیدحسین موسویان، دیپلمات پیشین کشورمان در مقاله‌ای در میدل ایست ‌آی به بررسی شرایط و دلایلی که می‌تواند دیدار روسای جمهور ایران و آمریکا را ممکن سازد، پرداخت. به گزارش ایسنا، موسویان در بخش پایانی مقاله خود نوشت: اگر ترامپ دنبال یک معامله دوجانبه است، باز هم این شانس وجود دارد اگر آمریکا به قوانین بین‌المللی در موضوع هسته‌ای احترام بگذارد. دراین صورت، ایران به جای سیاست فعلی «خروج گام به گام از برجام»، باید بلادرنگ از برجام خارج شده و همزمان عضویت خود در معاهده عدم‌اشاعه هسته‌ای(ان‌پی‌تی) را به تعلیق درآورده و سپس با ترامپ در مورد یک معامله «حقوق هسته‌ای دربرابر تعهدات هسته‌ای» در چارچوب معاهده ان‌پی‌تی وارد مذاکره مستقیم شود. به نوشته وی، نتیجه این مذاکرات هم باید این باشد که آمریکا تمام تحریم‌های مرتبط با موضوع هسته‌ای را لغو کند و متقابلا ایران تمام تعهدات هسته‌ای درچارچوب ان‌پی‌تی را بپذیرد.

  صدای لمپن‌ها بلند است
احمد مازنی، نماینده مجلس در اظهاراتی درباره گفت‌وگوی ملی به ایلنا گفت: هرچقدر ما افکار عمومی را به فضای گفت‌وگومحور در کشور نزدیک کنیم، مردم انتخاب‌هایشان دقیق‌تر می‌شود. صدای لمپن‌ها معمولا بلندتر است اما اگر در کشور گفت‌وگوی منطقی شکل بگیرد می‌توان صدای لمپن‌ها را پایین آورد و آن صداها دیگر تأثیری نمی‌گذارد هرچند که در ملت ایران تا به حال تأثیری نگذاشته است. اگر هم در مقطعی تأثیر داشته خیلی زود جبران کردند. مازنی گفته: ما در جبهه پایداری هم افرادی داریم که ممکن است افراطی و یا معتدل و منطقی باشند، در احزاب اصلاح‌طلب هم چنین است. اما نکته اینجاست که ما نباید باب گفت‌وگو را به روی هیچ‌کس ببندیم. 

این خبر را به اشتراک بگذارید