• چهار شنبه 19 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 29 شوال 1445
  • 2024 May 08
یکشنبه 27 مرداد 1398
کد مطلب : 72979
+
-

سال آبی موفق در گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان: سال گذشته این شرکت با کمک جهاد کشاورزی، سازمان هواشناسی، استانداری و مدیریت بحران به خوبی وضعیت آب استان را مدیریت کرد

میز خبر
سال آبی موفق در گیلان

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان گفت: سال آبی موفقی در استان پشت سر گذاشتیم. به گزارش ایرنا «وحید خرمی» افزود: این سال زراعی که به اتمام رسید، یکی از بهترین سال‌هایی بود که پشت سر گذاشتیم، اما این مهم را نباید از یاد ببریم که نمی‌توانیم زیاد از اندوخته آب استان استفاده کنیم. این مهم نشان می‌دهد که به لحاظ بایسته‌های پدافند غیر عامل باید بسیار هوشمندانه در این زمینه عمل کنیم.وی گفت: در حال حاضر تصمیم‌گیری در خصوص این‌که از مهر ماه امسال چه مقدار آب را باید پشت سد سفیدرود برای سال آینده نگه داریم، چالشی است که نیازمند برنامه‌‌ریزی دقیق است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گیلان افزود: معتقدیم که سال گذشته آب منطقه‌ای گیلان به لطف خدا و با کمک تیم حرفه‌ای خود و همراهی سایر دستگاه‌ها از جهاد کشاورزی گرفته تا سازمان هواشناسی و استانداری گیلان و مدیریت بحران به خوبی اوضاع را مدیریت کرده است. فقط در برخی نقاط به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای انتقال آب مشکلاتی وجود داشته است.معاونت حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای گیلان به تازگی از رها‌سازی یک میلیارد و ۷۸۹ میلیون مترمکعب از آب سد سفیدرود برای آبیاری شالیزاری‌های استان خبر داد.سد سفیدرود بزرگ‌ترین سد مخزنی گیلان است. در حال حاضر آب کشاورزی مورد نیاز ۱۷۲ هزار هکتار از مجموع ۲۳۸ هزار هکتار شالیزارهای استان به سد سفیدرود وابسته است و از این منبع تامین می‌شود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید