• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68468
+
-

صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی از سمنان

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: صادرات کشاورزی این استان سالانه ۳۰ میلیون دلار محاسبه می‌شود که این موضوع نشان‌دهنده ظرفیت‌های استان در بخش کشاورزی است. «سیدحسن میرعماد» در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان سمنان افزود: این استان دارای ۹۸ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۴۳ هزار نفر از این بخش ارتزاق می‌کنند که این موضوع نشان‌دهنده جایگاه کشاورزی است. 

وی با بیان این‌که با وجود خشکسالی همچنان صادرات محصولات کشاورزی استان سمنان می‌تواند ارزآفرینی خوبی داشته باشد، اظهار کرد: اگر با مشکلات خشکسالی در طول سال‌های اخیر روبه‌رو نبودیم، صادرات ۳۰ میلیون دلاری محصولات کشاورزی در طول سال چند برابر می‌شد. 

رئیس جهاد کشاورزی استان سمنان با بیان این‌که کشاورزی در حوزه اشتغال‌زایی نیز توانسته سهم خوبی در استان از خود به جای بگذارد اضافه کرد: ۱۷ درصد سهم اشتغال استان نیز متعلق به بخش کشاورزی است. میرعماد با اشاره به این‌که استان سمنان سالانه ۸۲۵ هزار تن تولیدات زراعی دارد گفت: این تولیدات ارزآوری بسیار خوبی برای کشور به همراه داشته‌اند. برای مثال در زمینه صادرات پسته امروز رتبه نخست کشور را داریم یا در حوزه گیاهان دارویی ۱۲۶ نوع گیاه از باریجه تا کاسنی در این استان کشت می‌شود که ارزش افزوده بسیار بالایی خواهد داشت.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید