• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 5 مرداد 1398
کد مطلب : 68439
+
-

صدور حکم برخورد با متخلفان استخراج بیت‌کوین

مدیر عامل توزیع نیروی برق مرکزی: با صدور حکمی از سوی دادستانی مجموعه توزیع برق مجوز ورود به خانه‌ها و مراکز استخراج بیت‌کوین را دارد

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: باتوجه به این‌که مجموعه توزیع برق در گذشته فقط اختیار بررسی کنتور برق را داشت، اکنون با صدور حکمی از سوی دادستانی این مجموعه مجوز ورود به خانه‌ها و مراکز استخراج بیت‌کوین و بررسی کامل را دارد.

«محمد الله‌داد» در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به فعالیت بیت‌کوین در استان مرکزی افزود: تاکنون قانون مشخصی مبنی بر تعیین نرخ ماینرها یا بیت‌کوین به تصویب نرسیده و به این سبب قابلیت برخورد قانونی با خارج‌کنندگان ارز مجازی از مجموعه توزیع نیرو سلب شده است.
وی اضافه کرد: فعالان حوزه بیت‌کوین به‌صورت غیرمجاز در استان مرکزی درحال استخراج ارز مجازی هستند و در این زمینه از برق خریداری شده مختص حوزه کشاورزی و صنعتی استفاده می‌کنند. همچنین سازمان گمرکات کشور ورود دستگاه‌های استخراج بیت‌کوین را ممنوع کرده و این دستگاه‌ها به‌صورت قاچاق به کشور وارد می‌شود.

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان مرکزی بیان کرد: براساس ابلاغیه صادر شده از مجموعه توانیر و حکم صادر شده از دادستانی فرایند استخراج بیت‌کوین در هر محلی گزارش و مشاهده شود ضمن قطع برق براساس دستورالعمل‌های صادر شده قوانین مربوطه اعمال می‌شود.
الله‌داد ادامه داد: هیأت دولت مسأله بیت‌کوین را مورد بررسی قرار داده و ممکن است قوانینی مبنی بر نحوه و نرخ استفاده از این فرایند تعیین شود. تاکنون تعداد 50 نقطه که استخراج بیت‌کوین در آن انجام می‌شد در استان مرکزی کشف و از فعالیت آنها جلوگیری شده است.

وی عنوان کرد: پیرو احکام صادر شده توسط شخص دادستان درحال حاضر مجموعه توزیع نیروی برق در صورت اطلاع از فعالیت بیت‌کوین مجوز ورود دارد. این درحالی است که در گذشته درصورت اطلاع از فعالیت فقط قادر به بررسی کنتور برق بودیم، اما اکنون می‌توانیم به طور کامل در مسأله ورود کنیم و مانع تداوم فعالیت مراکز شناسایی شده شویم.


مرکزی؛ رکورددار مصرف برق در کشور 

مدیر عامل توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: استان مرکزی در تاریخ ۲۶ تیر امسال برای نخستین بار رکورد مصرف برق را با میزان مصرف ۹۲۰ مگاوات شکست و این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایشی ۷ درصدی داشته است.
الله‌داد با اشاره به میزان مصرف برق استان مرکزی اظهار کرد: مجموعه توانیر مصرف استان‌های کشور را به‌صورت هفتگی مورد ارزیابی قرار می‌دهد و این ارزیابی از چهاردهمین هفته سال آغاز شده است.

وی افزود: در روند ارزیابی مجموعه توانیر میزان مصرف استان مرکزی در 2 هفته به مرز هشدار نزدیک شد و در بقیه ایام این میزان مصرف در حالت نرمال قرار داشت، اما اکنون شاهد افزایش میزان دمای هوا در استان مرکزی هستیم و همین مسأله سبب می‌شود که دغدغه افزایش میزان مصرف برق را در این روزها داشته باشیم.

الله‌داد ادامه داد: تاکنون در ایام پیک گرما که توأم با افزایش میزان مصرف برق است مردم استان مرکزی همکاری بسیار مطلوبی با مجموعه توزیع برق داشته‌اند و همین مدیریت مصرف مردمی سبب شده تا بتوانیم سرانه مصرف برق استان مرکزی را در حالت نرمال نگهداریم و مجبور به اعمال سیاست‌های کنترل مصرف اعم از اعمال خاموشی نشویم.

این خبر را به اشتراک بگذارید