• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65367
+
-

مصرف ماهی در مازندران پایین‌تر از استاندارد جهانی

مدیرکل شیلات مازندران با تاکید بر ارتقای فرهنگ مصرف ماهی بین خانوارهای مازنی گفت: مصرف سرانه ماهی مازنی‌ها از استاندارد جهانی پایین‌تر است.

به گزارش تسنیم «ولی الله محمدزاده» اظهار کرد: شیلات یک ظرفیت برای کمک به تولید، ایجاد فرصت‌های شغلی مولد و افزایش درآمد اقتصادی است که می‌توانیم از ظرفیت شیلات برای توسعه استان استفاده کنیم.

وی افزود: مصرف سالانه آبزیان در استان 14 کیلوگرم بوده؛ در حالی که مصرف جهانی سالانه 22کیلوگرم است.

مدیرکل شیلات مازندران بیان کرد: صید، آبزی‌پروری، صنایع شیلاتی و بازار آبزیان از ظرفیت‌های مازندران در عرصه شیلات هستند. پرورش خاویار در اراضی ساحلی و تکثیر طبیعی با مشارکت جامعه صیادی سال گذشته نسبت به سال 96 حدود 70 درصد رشد داشت.

محمدزاده گفت: بزرگ‌ترین مزرعه پرورش ماهیان خاویار در جویبار قرار دارد که یک ظرفیت منحصر به فرد برای پایانه صادرات آبزیان استان‌های شمالی است.

وی در زمینه پرورش ماهی در قفس گفت: زمینه پرورش ماهی در قفس‌ دریایی در 3 استان شمالی وجود دارد. مازندران به دلیل جنس بستر دریا بهترین شرایط را برای استقرار قفس‌ دریایی دارد.

 سال گذشته 580 تن ماهی در قفس‌های دریایی تولید شد.این مسئول ادامه داد: با توجه به شرایط دریایی و محدودیت دبی آب رودخانه، سالانه 100 میلیون قطعه بچه ماهی در
 2 مرکز شهید رجایی ساری و شهید باهنر کلاردشت تولید و در رودخانه‌ها رهاسازی می‌شوند.

وی افزود: بیش از 4 هزار صیاد به صید ماهیان استخوانی، کیلکا و ماهیان خاویاری می‌پردازند. 54 تعاونی پره از رامسر تا جزیره میانکاله وجود دارد که از 15 مهر تا 15 فروردین به صید ماهیان استخوانی مشغول هستند.

این خبر را به اشتراک بگذارید