• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 23 اسفند 1397
کد مطلب : 50881
+
-

بهترین نمایش با وجود شکست

حمیدرضا علی‌پور

پرسپولیس در دومین بازی خود در دور مقدماتی لیگ قهرمانان به مصاف السد رفت و در نهایت با گل دقیقه پایانی بونجاح بازی را به حریف قطری خود واگذار کرد. شاگردان برانکو که نیم فصل دوم امسال را خیلی خوب شروع نکرده بودند برای نخستین بار در بازی برابر نفت آبادان بازی قابل‌قبولی را ارائه کردند تا هواداران خود را به آینده امیدوار کنند. سرخپوشان پیش از بازی برابر السد در برابر نساجی نمایش بسیار خوبی داشتند و با وجود کسب تساوی نشان دادند که روزبه‌روز تیم بهتری می‌شوند.
با وجود این نمایش سرخپوشان در بازی برابر السد را شاید بتوان بهترین نمایش سرخپوشان در نیم فصل دوم دانست. سرخپوشان در دیدار برابر السد بارها صاحب موقعیت‌های ایده‌آلی شدند و اگر فرصت‌سوزی بازیکنان تیم و به‌خصوص علیپور نبود می‌توانستند نماینده قدرتمند قطر را حتی با اختلاف شکست دهند. برانکو در این بازی با ترکیبی هجومی تیم خود را به زمین فرستاد و سرخپوشان در این دیدار با آرایش 2-4-4 لوزی به مصاف حریف قطری رفتند. شاگردان برانکو در این دیدار به‌دنبال بازیسازی سریع و استفاده از ضدحملات بودند. سرخ‌ها با استفاده از سرعت بالای رسن و ترابی توپ‌ها را از فاز دفاعی به فاز حمله انتقال می‌دادند و با صاحب توپ کردن علیپور چند موقعیت خطرناک هم روی دروازه نماینده قطر ایجاد کردند ولی با بی‌دقتی در زدن ضربات نهایی این موقعیت‌ها را از دست دادند.

   نمایش بهتر سرخپوشان نسبت به فصل قبل
پرسپولیس در فصل گذشته و در شرایطی که با وجود بسته بودن پنجره نقل و انتقالاتش فصل رؤیایی در لیگ قهرمانان داشت، توانست در نهایت نایب قهرمان آسیا شود. پرسپولیس در فصل گذشته لیگ قهرمانان 4مرتبه با السد بازی کرد. سرخپوشان در دور مقدماتی در دیدار رفت در قطر با نتیجه 3بر 1برابر السد شکست خوردند و در دیدار برگشت در ورزشگاه آزادی با گل به‌خودی پورعلی‌گنجی توانستند با یک گل حریف خود را شکست دهند. بازیکنان پرسپولیس بعد از صعود به مراحل بالاتر در مرحله نیمه‌نهایی یک باردیگر برابر السد قرار گرفتند و در دیدار رفت در قطر با پنالتی دقیقه پایانی علیپور این تیم را با یک گل شکست دادند و در بازی برگشت در آزادی با این تیم یک بر یک مساوی کردند تا جواز حضور در بازی فینال را به‌دست آورند.
نکته مهم در مورد سرخپوشان اما در بازی سه‌شنبه شب این بود که پرسپولیس در این بازی با وجود شکست یک بر صفر برابر السد به اندازه 4بازی فصل گذشته موقعیت گل داشت و فقط نتوانست به گل برسد. پرسپولیس در این بازی بارها توسط علیپور و بودیمیر و نوراللهی و کمال صاحب موقعیت شد و اگر کمی خوش‌شانس بود می‌توانست در این بازی پیروز شود. بازی مقابل السد بهترین نمایش سرخپوشان درچند دیدار اخیر بود.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید