• شنبه 6 مرداد 1403
  • السَّبْت 20 محرم 1446
  • 2024 Jul 27
سه شنبه 21 اسفند 1397
کد مطلب : 50630
+
-

وحشت از موتورسواری، دزدان را گیر انداخت

اعضای باند 27ساله‌ها به سرقت از 160 نفر اعتراف کردند

داخلی
وحشت از موتورسواری، دزدان را گیر انداخت


3 دوست که همگی متولد سال 70بودند باند موبایل‌قاپی تشکیل دادند. آنها وقتی در جریان سرقت‌های خود با مقاومت طعمه‌هایشان روبه‌رو می‌شدند با چاقو آنها را زخمی می‌کردند اما در نهایت وحشت یکی از سارقان از موتورسواری، باعث دستگیری‌شان شد.

به گزارش همشهری، چند روز پیش 3جوان سوار بر موتور راهی خیابان‌های پایتخت شدند تا دست به موبایل‌قاپی بزنند. شگردشان این بود که با پرسه‌زدن در خیابان‌ها، افرادی را که در حال صحبت یا بررسی گوشی موبایلش بود شناسایی کرده و اگر گوشی آنها گران‌قیمت بود، به وی نزدیک شده و آن را می‌قاپیدند. اعضای این باند در برخی از سرقت‌ها نیز از خشونت استفاده کرده و اگر طعمه‌شان در برابرشان مقاومت می‌کرد با تهدید چاقو و زخمی کردن او نقشه‌شان را عملی می‌کردند.

سارقان آن روز هم برای سرقت راهی خیابان شدند و با شناسایی فردی که در حال چک کردن گوشی موبایلش بود به سمتش رفتند. یکی از آنها از موتور پیاده شد و چاقویش را بر پهلوی طعمه‌اش گذاشت. مرد موبایل به‌دست که به‌شدت وحشت کرده بود به التماس افتاد که کاری با او نداشته باشند. سارق در یک چشم برهم زدن گوشی را از دست او قاپید و فورا سوار بر موتور شد. سارقی که پشت فرمان موتور نشسته بود شروع به حرکت کرد و 2 همدستش فریاد می‌زدند:«سریع‌تر برو». پسر جوان اما دست و پایش می‌لرزید چرا که او از موتورسواری وحشت داشت و این نخستین باری بود که پس از سرقت پشت فرمان موتور نشسته اما از این ماجرا چیزی به همدستانش نگفته بود.

دزدان در حال فرار بودند و این در حالی بود که به‌خاطر سرعت کم موتور آنها، شاهدانی که در تعقیب‌شان بودند هر لحظه به آنها نزدیک و نزدیک‌تر می‌شدند. در نهایت ترس و وحشت سارق جوان از موتورسواری باعث شد که او کنترل موتور را از دست بدهد و کمی بعد موتور به جدول کنار خیابان برخورد کرد و سارقان نقش زمین شدند. همین باعث شد تا شاهدان مانع فرار آنها شوند و به پلیس زنگ بزنند. طولی نکشید که مأموران در محل حاضر شدند و هر 3سارق را دستگیر کردند.

80موبایل قاپی؛ 80زورگیری
3متهم دستگیر شده، همگی متولد  70و سابقه‌دار هستند. آنها دیروز برای تحقیق به شعبه پنجم دادسرای ویژه سرقت منتقل شدند. یکی از آنها در تحقیقات به قاضی علی وسیله‌ایردموسی گفت: اوایل امسال من و دوستانم از زندان آزاد شدیم و پس از مدتی باند سرقت تشکیل دادیم. هر 3اعتیاد شدیدی به شیشه داریم و برای تأمین هزینه مواد، دست به سرقت می‌زدیم.

تخصصمان فقط سرقت گوشی موبایل بود آن هم با دو شگرد. وی ادامه داد: یکی از شگردهایمان این بود که گوشی را از دست کسانی که در حال صحبت با موبایل‌شان بودند می‌قاپیدیم.

گاهی هم پشت چراغ قرمز سراغ راننده یا سرنشین خودروهایی که متوقف شده و در حال صحبت با گوشی بودند رفته و موبایلشان را می‌قاپیدیم. در این میان اگر کسی در برابرمان مقاومت می‌کرد برای اینکه آنها را بترسانیم با چاقو دستانشان را زخمی می‌کردیم.

وی ادامه داد: ما 160سرقت انجام دادیم و همیشه آمار سرقت‌هایمان را داشتیم. 80سرقت به روش قاپیدن بود و 80تای دیگر زورگیری. معمولا گوشی‌های سرقتی را هم به مالخرها می‌فروختیم و در ازایش یا پول می‌گرفتیم یا مواد. اما در نهایت وحشت یکی از همدستانمان به نام سجاد از موتورسواری باعث شد که گیر بیفتیم.

وی ادامه داد: روز دستگیری، وقتی گوشی آخرین طعمه‌مان را سرقت کردیم، فرصت نشد که جابه‌جا شویم و فرد همیشگی پشت فرمان بنشیند و شرایط طوری بود که سجاد مجبور شد رانندگی کند. او از اینکه از راندن موتور وحشت داشت چیزی به ما نگفته بود و آنقدر دستپاچه شد که باعث شد گیر بیفتیم.

این 3متهم 27ساله پس از اعتراف به سرقت‌های سریالی، برای انجام تحقیقات بیشتر در اختیار مأموران پلیس آگاهی تهران قرار گرفتند.

این خبر را به اشتراک بگذارید